بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی  به مناسبت آغاز دهه فجر

بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت آغاز دهه فجر


به اعتراف همه، انقلابی مردمی‌تر از انقلاب اسلامی ایران در این چند قرن اخیر وجود ندارد. این انقلاب متکی به شرق و غرب نیست و هرچه بود از درون بود.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ایثار‌گری‌های امام ـ ره ـ و شهدای انقلاب بر برگزاری پرشور جشن‌های دهه مبارک فجر تأکید کردند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج خود با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر فرمودند: به اعتراف همه، انقلابی مردمی‌تر از انقلاب اسلامی ایران در این چند قرن اخیر وجود ندارد. این انقلاب متکی به شرق و غرب نیست و هرچه بود از درون بود.


معظم له در‌باره ویژگی‌های برنامه‌های دهه فجر توصیه کردند: لازم است هر سال برنامه‌‌های دهه فجر پر‌رنگ‌تر شود تا نسل جدید که در آن زمان نبوده و حوادث و تلاش‌‌ها و خون‌ها را ندیده است، متوجه حقایق شود و بیشتر قدر این انقلاب را بداند. علاوه بر شناخت انقلاب، راه‌ پیشرفت را که اتحاد و صمیمت تمام اقشار جامعه است ببیند، عوامل پیروزی را درک کند و به عنوان یک تاریخ زنده به ذهن خود بسپارد.
ایشان با بیان اینکه این انقلاب راحت به دست نیامده است که راحت از دست برود، به روح حضرت امام خمینی ـ ره ـ و شهدای قبل و بعد از انقلاب در هشت سال دفاع مقدس درود فرستادند.

برچسب ها :
captcha