بیانیه آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت نیمه شعبان

بیانیه آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت نیمه شعبان


آیت العظمی الله مکارم شیرازی، در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد میمون حضرت بقیت الله الاعظم ـ عج ـ پیامی صادر کردند و در آن از شیعیان خواستند به تشریفات عید قناعت نکنند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این پیام نیمه شعبان را نور امیدی در دل‌های تمام بشریت دانستند و ابراز امیدواری کردند در این ایام از هر گونه اقدامی که باعث وهن و گسترش خرافات شود پرهیز کنند.

متن کامل پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

میلاد مبارک حضرت مهدی ـ ارواحنا فداه ـ در نیمه شعبان هر سال نور امید تازه‌ای به دل‌ها می‌پاشد مخصوصاً در این سال‌ها که مشکلات مردم جهان بیشتر شده تحولی جدید در افکار به وجود می‌آورد. دنیای خسته از ظلم و جور و بیداد خودکامگان و جباران، به آینده‌ای روشن و جهانی پر از عدل و داد می‌نگرد که دست این ستمگران از آن کوتاه باشد و خود برای چنین آینده‌ای نورانی آماده‌ می‌سازد.

انتظار ظهور پر نور آن حضرت یعنی آمادگی برای ایفای نقشی در آن برنامه عظیم و پرشکوه می‌باشد. این آمادگی فقط در سایه ایمان قوی و اعمال صالحه و برنامه‌ریزی وسیع اخلاقی صورت می‌گیرد.

قرآن مجید درباره یاران حضرت مهدی ـ عج ـ می‌فرماید: خدا وعده حکومت روی زمین، حکومتی آمیخته با امنیت و آرامش و عدل و داد را به کسانی داده که دارای ایمان و عمل صالحند، پس باید بکوشیم و در سلک یارانش در آییم، به تشریفات عید میلادش قناعت نکنیم و به کارهایی بیندیشیم که ما را با برنامه‌های او هماهنگ می‌سازد، از آمیختن مراسم میلاد مبارکش با خرافات و کارهای وهن‌آور بپرهیزیم و برای تعجیل ظهورش هر چه بیشتر دعا کنیم.

و السلام علیکم و رحمه الله

برچسب ها :
captcha