بیانیه حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى (مدّظلّه) در ردّ سخنان نادرست پاپ درباره اسلام

بیانیه حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى (مدّظلّه) در ردّ سخنان نادرست پاپ درباره اسلام


آقاى پاپ شما به جاى حمله به مسلمانان جهان، سیاستمداران بى رحم و خونخوار خودتان را نصیحت کنید که دوران استعمار پایان یافته و به استقلال کشورهاى اسلامى و مسلمین جهان احترام بگذارید تا به شما احترام بگذارند.‌

بسم الله الرحمن الرحیم

چندى قبل کاریکاتوریست هاى دانمارک براى توهین به اسلام و پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله)به میدان آمدند که با آن اعتراض یکپارچه مسلمانان روبرو شدند، این بار پاپ رهبر کاتولیک هاى جهان را اغفال کردند و او را به میدان آوردند تا جهاد اسلامى را زیر سؤال برده و مسلمین جهان را به خشونت متهم سازد و از آئین الهى دور بشمرد که با اعتراض شدید و گسترده مسلمانان جهان روبرو شد.

البتّه چنین هجمه اى بعد از پیروزى قهرمانانه حزب الله لبنان بر اسرائیل (در سایه همین حکم جهاد اسلامى) دور از انتظار نبود; ولى چرا یک رهبر بزرگ مسیحى فریب سیاستمداران خودکامه و ظالم را بخورد و در عمل ثابت کند هیچ اطلاعى از احکام اسلام ندارد، آیا باورکردنى است که رهبر بزرگ کاتولیک ها تا این اندازه از مذهب بزرگى همچون اسلام با یک میلیارد و چهارصد میلیون پیرو بى خبر باشد.

ما ضمن محکوم کردن شدید این اهانت بزرگ به اسلام و مسلمین جهان که سبب ناامنى بیشتر در جهان مى شود یادآور مى شویم که: قرآن مجید در آیه 61 سوره انفال با صراحت مى فرماید: هر کس دست صلح و دوستى را به سوى شما دراز کرد، دست دوستى و صلح به سوى او بگشایید. (و ان جنحوا للسلم فاجنح لها)

و در آیه 19 بقره مى گوید: با کسانى پیکار کنید که با شما پیکار مى کنند و از حد تجاوز نکنید، خداوند تجاوزکاران را دوست ندارد. (وقاتلوا فى سبیل الله الذین یقاتلونکم فلا تعتدوا إنّ الله لا یحب المعتدین) و آیات فراوان دیگر.

آیا پاپ انتظار دارد صهیونیست، از آن طرف دنیا بیایند و کشور فلسطین را از دست صاحبانش بگیرند و آواره بیابان ها کنند و آنها سکوت کنند، یا این که مردم لبنان کشورشان مورد تجاوز صهیونیستها قرار گیرد، همه چیز را ویران کنند، همه کس را اعم از کودک و پیر و جوان، قتل عام نمایند و حزب الله ساکت بنشیند. زهى تصور باطل، زهى خیال محال.

آقاى پاپ شما به جاى حمله به مسلمانان جهان، سیاستمداران بى رحم و خونخوار خودتان را نصیحت کنید که دوران استعمار پایان یافته و به استقلال کشورهاى اسلامى و مسلمین جهان احترام بگذارید تا به شما احترام بگذارند.

شما با پیروى از خواسته هاى سیاستمداران جهان خوار مرتکب اشتباه بزرگى شده اید سعى کنید هر چه زودتر آن را جبران نمایید و مطمئن باشید حمله بى منطق شما به اسلام و مسلمین اثرى جز فشرده

شدن صفوف آنها نخواهد داشت

والسلام على من اتبع الهدى

برچسب ها :
captcha