پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی
دفتر میهمان
تماس با ما
برای تماس با ما می توانید از طرق زیر اقدام کنید:
سوالات شرعی:37473-025
نمابر: 02537839934
تلفن: 02537742819
زائرسرا:37840007-025
روابط عمومي: 09120523530
گروه جهادي بليغ: 09120523531
پست الکترونیک: info@makarem.ir
همچنین می توانید از طریق فرم زیر نظرات، انتقادات و یا پیشنهادات خود را به اطلاع ما برسانید.
توجه داشته باشید این فرم تنها به جهت درج نظرات، انتقادات و یا پیشنهادات در دسترس شما قرار گرفته و جهت ارسال هرگونه سوال شرعی، اعتقادی، تفسیری و ... می توانید از طریق بخش های ارسال سوال و یا ارتباط برخط اقدام نمایید و همچنین جهت پرسش سوالات شرعی می توانید با ارسال پیامک به شماره 10000100 ( از سراسر کشور بدون نیاز به پیش شماره) سؤال خود را مطرح کرده و جواب دریافت کنید.
*متن
عنوان مطلب : نام فرستنده*پست الکترونیکی فرستنده* پست الکترونیکی گیرنده
«بسمه تعالی»
توجّه: برای انجام دادن هر کار باید با اندیشیدن، راه صحیح را انتخاب کرد و در مرحله بعد با افراد با تجربه مشورت نمود؛ چنانچه نتیجه ای حاصل نشد می توان استخاره کرد. فال گیری با قرآن (اطّلاع از آینده شخص یا عمل) جایز نیست.
«روش استخاره»
شما با کلیک کردن روی گزینه «استخاره» آیه ای از قرآن را انتخاب می کنید ، سپس نظر معظّم له در مورد آن آیه را خواهید دید.
نرم افزار استخاره با توجه به نظرات حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی )
در این نرم افزار همچون وقتی که خودتان بعد از خواندن دعای استخاره صفحه ای از قرآن را به صورت اتفاقی باز میکنید، با فشار دادن دکمهی «استخاره» نیز به همان شکل به صورت اتفاقی صفحه ای از قرآن را انتخاب میکنید؛
توجه کنید بر خلاف برخی نرم افزار ها که تنها بین تعداد محدودی از آیات امکان انتخاب وجود دارد (302 آیه) و کل قرآن موجود نیست، در این نرم افزار تمام قرآن موجود است و شما در حقیقت در بین تمامی صفحات، صفحهای را انتخاب میکنید.
در واقع خودتان استخاره گرفته اید نه دیگری، همانطور که در مفاتیح هم آمده است، اگر کسی خودش استخاره بگیرد بهتر از آن است که دیگری برای او این کار را انجام دهد.
حالا باید جواب استخارهی خود را از اولین آیهی صفحهی سمت راست بدست آورید و ما در این نرم افزار نظر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله) در مورد همان آیه را به شما نمایش میدهیم؛ چرا که تفسیر یک مرجع فقیه و مفسر قرآن از یک آیه بسیار بهتر از تفسیر خود ماست.
لازم به ذکر است برای استخاره تنها کافیست سه بار صلوات بفرستید و دعاهای مختلفی که آمده است همه مستحب هستند.
سامانه پیام کوتاه دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدظله در سال 1387 برای ارائه خدمات هر چه بهتر و سهولت دسترسی مقلدین به پاسخ سوالات شرعی، راه اندازی شده است
مقلدین معظم له می توانند با ارسال پیامک به شماره
10000100
( از سراسر کشور بدون نیاز به پیش شماره)
سؤال خود را مطرح کرده و جواب دریافت کنند.
پاسخگویی از این طریق به دو روش صورت می گیرد:
1- عادی: مقلدین معظم له می توانند متن سوالات شرعي خود را پیامک کرده و در کمتر از 24 ساعت پاسخ آن را دريافت کنند.
2-آنی: کاربر با ارسال عدد 1 فهرست احکام با شماره مربوطه را دریافت می کند و با انتخاب هریک از شماره ها،حکم آن ارسال می شود.
تذکر مهم: چنانچه به علت نقص فنی در مدت مذکور پاسخی دریافت نکردید، سوال خود را دوباره ارسال کنید.
از آنجا که این گونه مسلکها در هر محیطى وارد شود از روى قانون «تبیعت از محیط» رنگ آن محیط را به خو مى گیرد، طرفداران تصوف به زودى آب و رنگ اسلامى به آن دادند و قسمتى از فرهنگ و دستورات اسلامى را به آن آمیختند و براى وفق دادن اعتقادات خود با عقادى و احکام اسلامى دست به آیات و اخبارى زدند که بسیار از آنها از سنخ متشابهات قرآن و اخبار بود و بالاخره آن زهاد صدر اول و عدّه اى دیگر از معروفین و مشاهیر اصحاب پیمبر(صلى الله علیه وآله) از قبیل سلمان و ابوذر را جزء خود دانسته و حتى «خرقه» را به على بن ابیطالب سپردند!!(1) در صورتى که هیچ کدام اساس نداشت.
امروز هم براى حفظ ارتباط خود با بزرگان صدر اول سلسله مشایخى که هیچ سندى براى آن درست نیست، ترتیب داده و به فعالیت مشغول هستند.
ولى چون اصولا طرز تفکر و تربیت اسلامى با هر گونه دسته بندى در داخل اسلام سازش نداشت به علاوه تطبیق تمام اصول تصوف بر عقاید و احکام اسلامى میسر نبود لذا با همه این کوششها کار صوفیان چندان بالا نگرفت و از هر طرف مورد حمله واقع شدند اما به هر صورت بود در هر زمان در گوشه و کنار هواخواهانى داشتند که به اقتضاى زمان و محیط گاهى کمتر و زمانى بیشتر بودند.
1. بنا بر آنچه گذشت اینکه بعضى از متصوفه تلاش مى کنند تاریخ خود را به آغاز اسلام برسانند و حتى «خرقه» را از على(علیه السلام) بگیرند و سلمان و ابوذر و مقداد را از مشایخ خویش شمرند، تلاششان بیهوده است و درتاریخ اسلام هیچ شاهدى بر وجود این مدعاها نیست، بلکه طبق مدارک روشن، تصوف از اواخر قرن دوم هجرى از خارج مرزهاى اسلام از مللى مانند: هندوها، یونانیان و مسیحیان به مرزهاى اسلام نفوذ کرد و با معتقدات اسلامى آمیخته شد و به شکل یک فرقه التقاطى در آمد. جاى تردید نیست که صوفى گرى از اسلام بیگانه است لیکن چنانکه دیده مى شود با اسلام ارتباط و سازش برقرار کرده اند و این کار براى دو جهت بوده است: یکى آن که در میان مسلمانان در امن باشند و دیگر آنکه بتوانند مسلمانان ساده لوح را به سوى خود بکشند. این است که براى خود ریشه اسلامى درست کرده اند و هر سلسله اى از ایشان خود را به یکى از یاران پیامبر از ابوبکر گرفته تا امیرالمؤمنین على(علیه السلام) و دیگران رسانیده و چنین وانمود کرده اند که پیغمبر(صلى الله علیه وآله) دو گونه تعالیم داشت یک رشته از آنها به نام «شریعت» که براى همه مردم بوده و دیگرى «طریقت» که تنها براى افراد برگزیده و ویژه اى بوده است که از ایشان به صوفیان رسیده است! آنچه خیانت صوفیان را بزرگتر گردانیده، آن است که دستبردهایى بر اسلام زده اند و چنین خواسته اند که تا بتوانند به اسلام رنگ صوفیگرى بزنند بجاى آنکه خود پیروى از اسلام کنند اسلام را پیرو خود ساخته اند، اگر کسى بخواهد کارهاى صوفیان را تنها در این زمینه بنویسد کتاب بزرگى خواهد بود. بدین ترتیب عرفان و تصوف وارداتى را به نام اسلام خواندند و عقاید انحرافى خود را که مخالف طبع سلیم اسلام بوده به آن تحمیل نموده اند و از ترکیب آنها تصوف و عرفان خاصى به وجود آوردند و گاه آن را به نام عرفان اسلامى نامیدند و همین باعث شد عرفان اسلامى اصالت و ارزش خود را از دست بدهد و براى مردم جهان ناشناخته بماند.