سؤال 247. تعریف رقص از نظر شرعى چیست؟ و حکم آن به نظر حضرتعالى چه مى باشد؟
جواب: تنها رقص زن براى شوهرش جایز است، و بقیه اشکال دارد، و رقص یک امر عرفى است، و آن حرکات موزونى است که افراد مطّلع تصدیق کنند مصداق رقص است، و اگر مصادیق مشکوکى پیدا کرد حرام نیست.
سؤال 248. با توجّه به این که به جز رقص همسر براى همسر، بقیه رقص ها اشکال دارد، لطفاً بفرمایید: پولى که به عنوان شاباش در مجالس رقص، به ویژه عروسى ها، به کسى که مى رقصد مى دهند، براى دهنده و گیرنده آن، از نظر شرعى چه حکمى دارد؟
جواب: دادن و گرفتن این پول ها جایز نیست.
سؤال 249. آیا براى عروس جایز است که در مجلس عروسى زنانه، که هیچ مردى جز داماد حضور ندارد، فقط براى شوهرش بر قصد; هر چند زنان دیگر هم تماشا کنند؟
جواب: رقص زن فقط براى شوهرش جایز است، نه در حضور زنان دیگر.
سؤال 250. آیا رقص در مجالس عروسى، مخصوصاً مجالس زنانه، جایز است؟
جواب: رقص منشأ فساد است و اشکال دارد، خواه رقص زن براى زن، یا مرد براى مرد، و یا زنان براى مردان باشد; ولى رقص زن براى همسرش اشکال ندارد.
سؤال 251. آیا جایز است زن در میان زنان برقصد؟ اگر جایز نیست، حکم نشستن زنان در تالارها و چنین مجالسى چگونه است؟
جواب: همان گونه که گفته شد تنها رقص زن براى شوهرش جایز است، و بقیه اشکال دارد، و نباید در مجالس معصیت شرکت کرد.