اشکال

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی

صفحه کاربران ویژه - خروج
مرتب سازی بر اساس
 
اصول فلسفه وروش رئالیسم - ج1
پاسخپاسخ
قسمت دوم پاسخ که گفته شد علت‏سکون معدوم شده و جستجو از معدوم معنا ندارد درست است ولى این در موردى است که علت را بسیط و غیر مرکب فرض کنیم و حال آنکه علل بسیط به این صورت در جهان طبیعت وجود ندارد بلکه علت هر چیزى مجموعه‏اى از حوادث متعدده‏اى است که در طول زمان واقع مى‏شود اینگونه حوادث که اجزاى علل شى‏ء مى‏باشند بقاى آنها در بقاى معلول شرط نیست‏بلکه ممکن است‏بعضى به همراه معلول باقى باشند و بعضى باقى نباشند و البته با پیدا کردن آن قسمت از اجزاء علل که موجود است‏سایر اجزاء را مى‏توان بدست آورد و این خود دلیل است که بقاى علت تامه تام اجزاء علل در بقاى معلول شرط نیست .
پاسخپاسخ
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Lotus
Mitra
Nazanin
Titr
Tahoma