نتیجه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی

صفحه کاربران ویژه - خروج
مرتب سازی بر اساس
 
اصول فلسفه وروش رئالیسم - ج1
نظریه روحانىاشکال یا تقریر
این بیان نتیجه مى‏دهد که علم بنفس مادى نیست و بالاتر از این نتیجه مى‏دهد که نفس خودش علم به خودش مى‏باشد یعنى واقعیت علم و واقعیت معلوم در مورد نفس یکى است و از اینجا است که فلسفه این نوع ادراک را علم حضورى با ادراکات دیگر مباین شمرده و مطلق علم را به دو قسم تقسیم مى‏نماید: 1- علم حصولى 2- علم حضورى .
و بزبان فلسفه علم حصولى حضور ماهیت معلوم است پیش عالم و علم حضورى حضور وجود معلوم است پیش عالم .
رجوع شود به پاورقى صفحه 80 و 81 و بعد از این در مقاله 4 و مقاله 5 تفصیل بیشترى در اینباره داده خواهد شد
اینجا است که بیان گذشته و فورمول سابق دانشمندان مادى سیماى شگفت‏آورى بخود گرفته و جلوه تماشائى پیدا مى‏کند .
نظریه روحانىاشکال یا تقریر
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Lotus
Mitra
Nazanin
Titr
Tahoma