لزوم برخورد قاطع با هنجارشکنان/ حمایت قضایی از آمران به معروف امری لازم و پسندیده است

لزوم برخورد قاطع با هنجارشکنان/ حمایت قضایی از آمران به معروف امری لازم و پسندیده است


در اسلام همه نسبت به منکرات وظیفه دارند و اجرای این دو فریضه الهی تنها متوجه دستگاه ها و نیروهای پلیس و نیروی انتظامی نیست؛ لذا باید در این خصوص حساس بود‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار رییس کل دادگستری و دادستان استان قم، با قدردانی از اهتمام دستگاه قضایی استان برای حل و فصل مشکلات، فرمودند: ما هرچه به قوانین اسلامی نزدیک تر شویم مشکلات قضایی و اجتماعی ما کمتر خواهد شد.

ایشان دقت و قاطعیت در مسائل قضایی را از جمله تاکیدات مهم مولا علی (ع) دانسته و فرمودند: اگر این دو مساله در کنار هم قرار گیرد مطمئن باشید که مشکلات حل خواهد شد.

معظم له در ادامه با اشاره به مشکل زندانیان مالی به دلیل اعسار، فرمودند: زندانی کردن این افراد هیچ دردی از طلبکاران دوا نمی کند و از سویی دیگر باعث تحمیل هزینه های هنگفت به دولت و دستگاه ها می شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم چاره اندیشی دستگاه قضایی برای حل این مشکل، اظهار داشتند: همان گونه که دستگاه قضا به مشکل زندانیان مهریه ورود و آن را حل و فصل کرد، در این زمینه نیز باید اقدام و تدابیر جدی اندیشیده شود.

ایشان در بخش دیگری از فرمایشات خود با اشاره به جایگاه ویژه و ممتاز دینی و فرهنگی شهر مقدس قم، هرگونه ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی را زیبنده این جایگاه و موقعیت ندانستند و بر لزوم برخورد قاطع با هنجارشکنان و ارازل و اوباش تاکید و فرمودند: مشکلات اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی حتی کم آن هم برای قم زیاد است، در مقابل هنجارشکنان باید با قاطعیت ایستاد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را امری پسندیده و لازم دانستند و در عین حال بر لزوم ارائه آموزش های دقیق و علمی به گروه های فعال در این عرصه تاکید کردند.

معظم له با تاکید بر این که متاسفانه این دو فریضه مهم الهی مورد بی مهری واقع شده است، فرمودند: در اسلام همه نسبت به منکرات وظیفه دارند و اجرای این دو فریضه الهی تنها متوجه دستگاه ها و نیروهای پلیس و نیروی انتظامی نیست؛ لذا باید در این خصوص حساس بود.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام مظفری رییس کل دادگستری استان و حجت الاسلام غریب دادستان قم گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده خدمت معظم له ارائه کردند

captcha