برگزاری نشست خبری پویش عهد اربعینی

برگزاری نشست خبری پویش عهد اربعینی


نشست خبری پویش عهد اربعینی در محل خبرگزاری حوزه برگزار شد‌

حوزه/ مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: در راستای تقویت امید به ظهور منجی و بنا به روایتی که در آن از قول امام صادق علیه السلام آمده«اگر کسی چهل روز «دعای عهد» بخواند از یاران امام مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد شد»، دفتر این مرجع تقلید، اقدام به راه اندازی پویشی با عنوان عهد اربعینی و با هدف خواندن دسته جمعی این دعای شریف نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام وحید علیان نژاد مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر  آیت الله العظمی مکارم شیرازی، امروز در نشست خبری با موضوع راه اندازی «پویش عهد اربعینی از عاشورا تا اربعین» که در خبر گزاری حوزه برگزار شد به تشریح و اهداف این پویش اشاره کرد و گفت: برخلاف آنچه در فضای مجازی منتشر می شود، نهاد مرجعیت در کنار مردم به فعالیت های مختلف فرهنگی می پردازد،از دیرباز برای تشیع دو بال پرواز وجود داشته است که یکی از آن ها فرهنگ عاشورا و دیگری امید به ظهور منجی می باشد.

ببینید:

استفتاء از محضر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مورد پویش

نشست خبری پویش

پویش عهد اربعینی

گزارش تصویری نشست

وی خاطرنشان کرد: در راستای تقویت امید به ظهور منجی و بنا به روایت  امام صادق علیه السلام «اگر کسی چهل روز «دعای عهد» بخواند از یاران امام مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد شد» دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی اقدام به راه اندازی پویشی با عنوان عهد اربعینی نموده است.

وی آلودگی های باطن را موجب عدم استجابت دعا دانست و گفت: دعا اگر به صورت دسته جمعی باشد، استجابت آن بیشتر محتمل خواهد بود.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: ما به دنبال این بوده ایم که با توجه به برکات دعای عهد در فاصله ۴۰ روزه عاشورا تا اربعین حسینی این دعا به صورت روزانه و با نیت ظهور حجت و دفع بلایایی که در جهان وجود دارد خوانده شود.

وی با اشاره به اینکه این پویش می تواند درسی انسان ساز برای فرزندان خانواده ها باشد، افزود: از خادمان آستان مقدس حضرت سیدالشهدا علیه السلام درخواست شده است برای شرکت کنندگان در این پویش زیارت نیابتی و نماز مستحب  به جای آورند.

حجت الاسلام علیان نژاد بیان داشت: اگر کسی عکس خودش را برای این پویش بفرستد آن را در اختیار خادمین حرم امام حسین علیه السلام قرار می دهیم تا با آن عکس گرفته و سپس لینک پوستر آن را به افراد داوطلب ارائه خواهیم داد.

وی گفت: اولین شخصی که به این پویش پیوسته است حضرت آیت الله مکارم شیرازی بوده اند.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار کرد: نائب الزیاره بودن خادمان حرم سیدالشهداء علیه السلام اولین پاداش حضور در این پویش است؛ علاوه بر این، برای ۵ خانواده شرکت کننده در این پویش بسته هایی را در نظر گرفته ایم تا به آن ها اهدا شود.

وی عنوان داشت: پویش عهد اربعینی با عناوین دیگری در سال های پیش هم برگزار شده است اما با این عنوان نخستین بار می باشد.

حجت الاسلام علیان نژاد گفت: ثبت نام در پویش عهد اربعینی از طریق پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی به آدرس www.makarem.ir و یا صفحه اینستاگرامی makarem.ir_official قابل انجام است.

captcha