با سلیقه خوب می توان کارهای فرهنگی و آزادی های انسانی را در کنار هم جمع کرد

با سلیقه خوب می توان کارهای فرهنگی و آزادی های انسانی را در کنار هم جمع کرد


اگر ما فقط بگوییم جمهوری اسلامی باید مسائل اقتصادی را حل کند و مسائل فرهنگی را فراموش کنیم معنایش این است که نیمی از شعار جمهوری اسلامی را فراموش کرده باشیم‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با سعید محمد، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به پیوستگی جمهوریت و اسلامیت فرمودند: نباید فراموش کنیم که یک بخشِ جمهوری اسلامی، جمهوریت و دیگری اسلامیت است.

ایشان افزودند: اسلامی یعنی کار فرهنگی؛ بنابراین اگر ما فقط بگوییم جمهوری اسلامی باید مسائل اقتصادی را حل کند و مسائل فرهنگی را فراموش کنیم معنایش این است که نیمی از شعار جمهوری اسلامی را فراموش کرده باشیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به تلاش سکولارها برای جدا کردن این مقوله‌ها از هم ابراز داشتند: بعضی‌ها خیال می‌کنند اگر می‌خواهید اسلامی باشید باید محدودیت باشد که اشتباه است؛ زیرا می‌توان با سلیقه خوب کارهای فرهنگی و آزادی‌های انسانی را کنار هم جمع کرد.

ایشان مانع دیگر را فشار برخی نهادها دانسته و بیان داشتند: گاهی برخی دستگاه‌ها بر اثر تندروی یا بر اثر طرز فکر غلط خیال می‌کنند مناطق آزاد با کار فرهنگی نمی‌سازد که این‌ها را باید اصلاح کرد و با آموزش فهماند که در مناطق آزاد می‌توان در کنار فعالیت‌های اقتصادی، فعالیت‌های فرهنگی نیز در جریان باشد.

معظم له پس از استماع گزارش جناب دکتر سعید محمد فرمودند: امیدوار شدیم که حرف‌ها، اصلاحات و کارهای تازه‌ای در مناطق آزاد انجام بشود و بدانید یکی از خیرات عمر شما این خواهد بود که بتوانید این کارها را انجام بدهید؛ من هم برای شما دعا می‌کنم که توفیق یابید بتوانید برنامه‌تان را به‌صورت صحیح اجرا کنید.

captcha