انفعال برخی کشورهای اسلامی را در برابر خواست امریکا مبنی بر حذف آیات جهاد و شهادت از کتاب‌های درسی، موجب ذلت آنها است

انفعال برخی کشورهای اسلامی را در برابر خواست امریکا مبنی بر حذف آیات جهاد و شهادت از کتاب‌های درسی، موجب ذلت آنها است


انفعال برخی کشورهای اسلامی را در برابر خواست امریکا مبنی بر حذف آیات جهاد و شهادت از کتاب‌های درسی، موجب ذلت آنها و ایستادگی حزب الله لبنان در برابر اسراییل را باعث عزت کشورهای اسلامی دانستند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سالروز شهادت مظلومانه امیرمومنان حضرت علی(ع) با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام، انفعال برخی کشورهای اسلامی را در برابر خواست امریکا مبنی بر حذف آیات جهاد و شهادت از کتاب‌های درسی، موجب ذلت آنها و ایستادگی حزب الله لبنان در برابر اسراییل را باعث عزت کشورهای اسلامی دانستند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، روز سه شنبه در ادامه مباحث تفسیر سوگندهای قرآنی در مدرسه الامام علی بن ابی طالب (ع) ، تلاش‌های امیرمومنان (ع) را در حل بحران‌ها و معضلات جامعه اسلامی مد نظر قرار دادند و اظهار داشتند: مولی الموحدین امام علی(ع) حتی در دوران خلفا نیز در حل مشکلات جامعه اسلامی کوشا بودند. به گونه‌ای که بارها خلیفه دوم به نقش ایشان در گشایش مشکلات جامعه اعتراف کرد و حتی گفت: خدایا، اگر علی نباشد که مشکل‌گشایی نماید، من را زنده نگه‌ندار؛ زیرا آبرویم می‌ریزد.

ایشان با اشاره به سوگندهای آیات نخستین سوره والعادیات گفتند: جهاد این قدر مبارک و گران‌قدر است که خدای‌متعال به جرقه‌های سم ستورانی که به سوی رزمگاه عازمند، سوگند یاد می‌گند. این نشان از اهمیت جهاد در اسلام دارد.

معظم له با اشاره به آیه 111 سوره توبه افزودند: در اسلام جهاد در ابعاد نظامی منحصر نیست؛ بلکه دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیز می‌باشد. امروز در میدان سیاست، فرهنگ و اقتصاد نیز نیازمند روحیه جهادگری می‌باشیم.

ایشان با انتقاد از تلاش‌های اخیر امریکا برای حذف آیات جهاد از کتاب‌های درسی برخی کشورهای اسلامی یاد آور شدند: وای به حال کشورهایی که به این ذلت تن در دهند. دیروز بسیج و سپاه در برابر تجاوز حزب بعث ایستادند و باعث اقتدار شیعه و جمهوری اسلامی ایران شدند و امروز نیز حزب الله لبنان در برابر تجاوزات و زیاده‌خواهی ‌های اسراییل از کیان همه کشورهای اسلامی دفاع می‌کند و عزت خود و مسلمانان را تامین کرده است.

معظم له ادامه دادند: جهاد، قانون آفرینش است و جهاد اسلامی، از نوع دفاع است. اسلام، هرگز حالت تهاجمی ندارد؛ اما با این حال سکوت در برابر تهاجم را تجویز نمی‌کند. تمام نبردهای رسول خدا (ص) این چنین بود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضرورت جهاد و دفاع را یاد آور شدند و خاطر نشان کردند: آنها که می‌خواهند آیات جهاد و شهادت را حذف کنند، باید از قانون آفرینش آن را حذف نمایند. زیرا جهاد از قوانین خلقت است. افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند ایدزی، افرادی هستند که قدرت دفاعی بدن آنها از بین رفته است؛ از این رو محکوم به نابودی هستند. خدای متعال برای تامین سلامتی بدن انسان، نیروی مدافع در بدن انسان آفریده است. بدن افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند ایدز، مانند کشور بدون نیروی مدافع و جهاد است.

ایشان در پایان با تاکید بر خطبه امیر المومنین (ع) معروف به خطبه جهاد بیان کردند: مولای متقیان حضرت علی (ع) در این خطبه می‌فرمایند: جمعیتی که در برابر تجاوز آشکار دشمن بنشینند و دشمن وارد سرزمینشان شود، سپس حمله کنند ذلیل می‌شوند. باید تجاوز دشمن را در نطفه خفه کرد و پیش از خطر، سراغ دشمن رفت و او را نابود کرد.

برچسب ها :
captcha