قانون اساسی جایگاه ولی فقیه و رای مردم را به دقت تعیین کرده است

قانون اساسی جایگاه ولی فقیه و رای مردم را به دقت تعیین کرده است


در این شرایط که دشمن خط و نشان کشیده و تهدیداتش شدیدتر می‌شود، بحث را باید به وقت دیگری نهاد و صلاح نیست علاقمندان نظام مقابل هم بایستند‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم فرمودند: قانون اساسی جایگاه ولی فقیه و رای مردم را به دقت تعیین کرده و باید مجادلات لفظی را رها کرد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی درباره بحث مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی فرمودند: در میان گروه‌هایی از کسانی که در خط نظام اسلامی هستند درگیری لفظی پیدا شده است. در این شرایط که دشمن خط و نشان کشیده و تهدیداتش شدیدتر می‌شود، بحث را باید به وقت دیگری نهاد و صلاح نیست علاقمندان نظام مقابل هم بایستند و رسانه‌ها، روزنامه‌ها و تریبون‌ها این گونه با یکدیگر جدال کنند.

ایشان به تبیین جایگاه مشروعیت و مقبولیت نظام پرداخته و فرمودند: مشروعیت با مقبولیت نظام ملازمت کامل دارد. همه قانون اساسی را قبول دارند. در قانون اساسی جایگاه ولایت و آرای مردم به شکل دقیق تبیین شده است. باید جلوی نزاع‌ها گرفته شود.

معظم له به برنامه‌ریزی دشمنان برای رخنه در نظام اسلامی اشاره کرده و بیان کردند: دشمن بیش از هر زمان دیگر تهدید می‌کند. دست به دست هم دهیم تا دشمن نتواند رخنه کند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به جلسه روز گذشته سران کشورها در خصوص فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران فرمودند: سران کشورهای بزرگ جهان در لندن جمع شدند تا به خیال خود چاره‌ای دراین زمینه بیاندیشند. مسئولان بدانند اگر یک گام به عقب رویم آن‌ها جلو‌تر می‌آیند. در گذشته می‌گفتند غنی سازی نشود و اکنون به آغاز تحقیقات اعتزاض می‌کنند. همه اینها مقدمه‌ای است بر اینکه آنها ارباب شوند و بقه رعیت، آنها تولید کننده شوند و سایر کشورها مصرف کننده.

معظم له تأکید کردند: کشورهای اروپایی بدانند جهان بیدار شده است و ایران پیام بیداری را به جهان و مستضعفان داده است. کشورها بیدار شوند و ببینند بر سر سوریه، عراق و افغانستان چه می‌آورند. ان شاء الله با کمک خدا بر همه دشمنان پیروز خواهیم شد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی تأکید کردند: دشمنان ما روز به روز برخلاف میلشان، با برنامه‌های خود، از مسئولان کشور ما قهرمانان بزرگی می‌سازند.

همچنین معظم له در آغاز این جلسه با بیان حدیث اخلاقی فرمودند: یکی از آداب معاشرت مشورت کردن است. در آیات قرآن و روایات معصومین بر این مسأله تأکید شده است. باید با همه افراد کوچک و بزرگ مشورت کرد. در مسائل اجتماعی و خانوادگی، مشورت تأثیر زیادی دارد. این مشورت نباید به گروه خاصی منحصر شود.

captcha