به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و پیروزی حزب الله لبنان ،شیعیان در جهان می درخشند.

به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و پیروزی حزب الله لبنان ،شیعیان در جهان می درخشند.


اگر می خواهید از گمراهی ها در امان باشید و توحید شما خالص و دژ محکم الهی نصیب شما شود، دست به دامن ولایت اهل بیت بزنید و از ولایت اهل بیت منحرف نشوید.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، عصر یکشنبه در مراسم کلنگ زنی مجموعه بزرگ شیعه شناسی، در جوار مسجد مقدس جمکران با اشاره به آیات و روایات ابراز داشتند: اگر می خواهید از گمراهی ها در امان باشید و توحید شما خالص و دژ محکم الهی نصیب شما شود، دست به دامن ولایت اهل بیت بزنید و از ولایت اهل بیت منحرف نشوید.

معظم له با اشاره به عقائد و فرقه های مختلف اسلامی و انحراف در این فرقه ها، فرمودند: تنها گروهی که از انحرافات مصون مانده شیعه اهل بیت(ع) است و با وجود همه این اختلافات، در کتب اهل بیت و شیعه ذره ای انحراف بوجود نیامده است.

ایشان با اشاره به این که اعتقاد به جبر بر خلاف تمام دعوت انبیا است، تصریح کردند: اگر جبر درست باشد معاد، تکلیف، انزال کتب، مباحث اخلاق، ثواب و جزا و کیفر بی معنا است.

معظم له در بخشی دیگر از سخنان خود حسن و قبح عقلی را مد نظر قرار داده و اظهار داشتند: اگر بپذیریم که عقل حسن و قبح را درک نمی کند، سخنی است که بر اساس آن هیچ راهی برای نبوت انبیا نخواهد بود و اگر حسن و قبح عقلی را قائل نباشیم تمام درها به سوی ما بسته خواهد شد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به درخشش های شیعیان در جهان فرمودند: شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) در طول تاریخ، پیشروان اسلام بوده اند و در کلام، فقه، اصول، حدیث و تفسیر آثار بسیار گرانبهای از شیعیان باقی مانده است و در هر زمان علما و شخصیت های با ارزش از شیعه در جهان وجود داشته و پایه گذار تمام علوم اسلامی به برکت اهل بیت(ع)، شیعان بوده اند.

معظم له در پایان تصریح کردند: در عصر ما به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و پیروزی های که نصیب پیروان مکتب اهل بیت(ع) در لبنان و سایر مناطق دنیا شده است، شیعیان در همه جای جهان در حال درخشش هستند.

لازم به ذکر است این مراسم با حضور علما، روحانیان، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، برخی از نمایندگان مجلس، مسولان و مدیران استان قم، عصر یکشنبه در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار گردید.

مرکز شیعه شناسی در زمینی به مساحت 17 هزار متر مربع احداث خواهد شد که 700 میلیون ریال هزینه نقشه کشی آن شده و از امکانات کاملی چون کتابخانه بزرگ، سایت، خانه سازمانی برای اساتید و طلاب، برخوردار است.

برچسب ها :
captcha