بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم سالروز تخریب حرم عسکریین علیهم السلام

بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم سالروز تخریب حرم عسکریین علیهم السلام


آیت الله العظمی مکارم شیرازی شامگاه سه شنبه در مراسم سالروز تخریب حرم مطهر امام حسن(ع) و امام هادی عسکری(ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ، ابراز داشتند: علمای شیعه و سنی در مقابل توطئه دشمن هوشیار باشند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی شامگاه سه شنبه در مراسم سالروز تخریب حرم مطهر امام حسن(ع) و امام هادی عسکری(ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ، ابراز داشتند: دست های جنایت کاری، حادثه ای آفریدندکه در تاریخ بی سابقه بود و حرمی با آن شکوه و عظمت را تخریب کردند.
ایشان در ادامه افزودند: دشمنان می خواستند با تخریب حرم عسکریین، جنگ شیعه و سنی را به راه اندازند و اهداف خود را در لبنان و فلسطین پیش ببرند، ولی با هوشیاری شیعیان نقشه دشمنان ناکام ماند.
معظم له یکی دیگر از اهداف جنایت کاران را تخریب بیت المقدس خوانده و خاطر نشان کردند: مراجع تقلید در عراق با هوشیاری شیعیان را به آرامش دعوت کردند و از هرگونه جنگ و خونریزی جلوگیری و دشمن را در این جهت ناکام کردند.
ایشان به عوامل این جنایت اشاره کرده و اظهار داشتند: گروهی از وهابیان افراطی، گروهی از اشغال گران عراق و برخی از بعثی ها دست به دست دادند و این جنایت را آفریدند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به این که چرا گروهی وهابی جاهل و افراطی دست به چنین جنایتی دست زدند، تصریح کردند: اینان می خواستند با چنین جنایت هایی مقدمه تخریب قبر پیغمبر را هم مهیا کنند که برخی با صراحت اعتراف می کردند که اگر فرصت بدست بیاید قبر پیغمبر را تخریب خواهند کرد.
معظم له خاطر نشان کردند: اگر امروز برجسب خشونت به اسلام زده می شود و مانع گسترش اسلام شده این بر جسب را وهابیان تندرو به اسلام زده اند که از سوی پاپ و کاریکاتوریست دانمارکی چنین حرکاتی انجام می گیرد، همه آن ها از سوی وهابیان افراطی هدایت می شود.
ایشان تاکید کردند: علمای شیعه و سنی دست به دست هم دهند و وهابیان افراطی را نصیحت کنند و آنان را سرجای خودشان بنشانند، چه آن که اسلام دین محبت، صلح و صفاست و دین خشونت نیست.
معظم له در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره وضعیت جهان امروز خاطر نشان کردند: امروز دشمنان تمام نیرو و توان خود را به کار بسته تا میان مسلمانان اختلاف بیاندازد و از آن جایی که در عراق، لبنان، افغانستان و دیگر کشورها با حمله نظامی موفق نشدند در پی آن هستند که اسلام را از میان اسلام از بین ببرند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی، تصریح کردند: علمای مصر، عربستان سعودی، سوریه و وهابی معتدل به داد اسلام برسید، دست به دست هم دهید این توطئه ها را خنثی کنید، اسلام دین آینده جهان است.
ایشان اظهار داشتند: اگر یک قطره خون مسلمان در هر نقطه ای ریخته شود، گناهی نابخشودنی است و امیدواریم دولت عراق بر اوضاع مسلط شود و مردم عراق از کُرد و عرب دست به دست دهند و اشغالگران را بیرون کنند.
گفتنی است، مراسم سالروز تخریب حرم مطهر امام حسن(ع) و امام هادی عسکری(ع)، با حضور علما، مراجع، طلاب و مردم غیور قم، شامگاه دوشنبه درحرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد

برچسب ها :
captcha