تجلیل معظم له از شخصیت علمی مرحوم علامه عسکری

تجلیل معظم له از شخصیت علمی مرحوم علامه عسکری


این علامه دانشمندی بود که در تمام طول عمر خود از اسلام و دستورات اسلامی دفاع می کرد.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ظهر امروز در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه (س) از شخصیت علمی علامه سید مرتضی عسکری تجلیل کردند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، ظهر امروز در ادامه جلسه تفسیر قرآن خود در جمع نمازگزاران حرم مطهرحضرت معصومه(س) با اشاره به درگذشت علامه عسکری فرمودند: این علامه دانشمندی بود که در تمام طول عمر خود از اسلام و دستورات اسلامی دفاع می کرد.

معظم له ادامه دادند: علامه عسکری با نوشتن کتاب های فراوان از اسلام و تشیع دفاع کرد و اجازه خدشه دار کردن دین را نداد.

ایشان بر ادامه راه علامه عسکری تاکید کرده و اظهار داشتند: باید راه و اهداف این دانشمند توانا برای جوانان تبیین شود.

معظم له در ادامه به تالیف کتاب با عنوان عبد الله ابن سبا توسط علامه عسکری اشاره کرده و فرمودند: وی با تالیف این کتاب از هویت دینی شیعه دفاع کرد و شیعه را از دست اتهامات یهود در آن زمان نجات داد.

ایشان افزودند: یهودیان در آن زمان می خواستند با اتهاماتی مذهب تشیع را زیر سوال برده و در به انحراف کشاندن آن گام بردارند.

معظم له با بیان اینکه شیعه دشمن آشتی ناپذیر یهود است، ادامه دادند: در حال حاضر نیز یهود ساکت ننشسته و در تلاش است تا اهداف خود را عملی کند، ولی باید بدانند که موفق نخواهد شد.

ایشان با بیان این که انفاق یکی از مسائل مهم و مورد تاکید در قرآن و روایات است، یاد آور شدند: انفاق باید در جامعه عملی شده و مورد توجه همگان قرار گیرد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی انفاق را مبتنی بر سه اصل دانسته و ادامه دادند: فردی که انفاق می کند باید با نیت خالص، بدون منت و زخم زبان باشد و تمام هدف خود را بر کمک رسانی قرار دهد.

ایشان در پایان فرمودند: طبق آیات قرآن هر کاری که بدون در نظر گرفتن نیت خدایی باشد ابتر و دارای نقص است.

برچسب ها :
captcha