راهپیمایی روز قدس مانع زیاده طلبی صهیونیست ها می شود

راهپیمایی روز قدس مانع زیاده طلبی صهیونیست ها می شود


صهیونیست‌ها توانستند سرزمین اسلامی فلسطین را غصب نمایند و پس از مدتی پنجه به بیت‌المقدس انداختند و آن را نیز در اختیار خود گرفتند.‌

آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی ظهر امروز در جوار بارگاه کریمه اهل بیت (ع) بر ضرورت برپایی راهپیمایی روز قدس از سوی مسلمانان تأکید کردند.

آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی، در جمع زایران حرم حضرت معصومه (س) فرمودند: صهیونیست‌ها توانستند سرزمین اسلامی فلسطین را غصب نمایند و پس از مدتی پنجه به بیت‌المقدس انداختند و آن را نیز در اختیار خود گرفتند.

ایشان افزودند: به دلیل اینکه مردم تاریخ گذشته را فراموش ننمایند و مسلمانان برای بازپس‌گیری قبله اول آماده شوند، امام راحل در ابتکاری بی‌سابقه روز جمعه پایان ماه مبارک رمضان را روز قدس نام نهادند.

معظم له روز قدس را دارای سه ویژگی مهم خواندند و تصریح کردند: فراموش نشدن غصب اسراییل به مرور زمان، بیداری مسلمانان برای مبارزه با غاصبان و همچنین جلوگیری از پیشروی صهیونیست در خاورمیانه از مهم‌ترین فواید روز قدس است.

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی حزب‌الله لبنان را ضربه محکمی برای صهیونیست عنوان کرده و اظهار داشتند:

برخی از دول اسلامی با نهایت تأسف دارای روابط آشکار یا محرمانه با صهیونیست می‌باشند که اگر ملت‌ها حضوری چشمگیر در روز قدس داشته باشند، دولت‌ها به آسانی دست دوستی به رژیم اشغالگر قدس نمی‌دهند.

معظم له در ادامه تفسیر موضوعی قرآن با اشاره به آیه 4 سوره مائده طیبات را مجموع پاکی‌ها دانسته و فرمودند: در قرآن کریم هفت مفهوم برای طیبات به کار رفته است که توصیف انسان‌های پاک و سخنان پاکیزه و غذاهای طیب از مهم‌ترین آنان می‌باشد.

آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی نهج البلاغه را یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های سخنان حضرت علی (ع) معرفی نموده و افزودند: در نهج البلاغه مجموعه‌ای از سخنان گرانقدر گردآوری شده است که پس از سال‌ها هنوز مطالب عمیقی در زمینه درست زیستن، پرهیزگاری، قضاوت و غیره ارایه می کند و شیعیان باید فاصله خود را با این کتاب ارزشمند کم نمایند تا در زندگی به تحولات و دگرگونی برسند.

برچسب ها :
captcha