بیانیه معظم له درباره توطئه اشغالگران در مورد قانون اساسى عراق

بیانیه معظم له درباره توطئه اشغالگران در مورد قانون اساسى عراق


اخبار بسیار نگران کننده اى از عراق در مورد قانون اساسى موقت به گوش مى رسد که اگر این اخبار صحیح باشد مفهومش این است که نیروهاى اشغالگر اصرار دارند براى بعضى از اقلیت هاى قومى امتیازهائى شبیه حق وتو قائل شوند و حقوق شیعیان عراق را در حکومت به کلى پایمال کنند.‌

اخبار بسیار نگران کننده اى از عراق در مورد قانون اساسى موقت به گوش مى رسد که اگر این اخبار صحیح باشد مفهومش این است که نیروهاى اشغالگر اصرار دارند براى بعضى از اقلیت هاى قومى امتیازهائى شبیه حق وتو قائل شوند و حقوق شیعیان عراق را در حکومت به کلى پایمال کنند، و کارى کنند که عراق روى آرامش به خود نبیند.

ما امیدواریم:

اولا تمام مردم عراق از هر قوم و هر گروه بر اصول دمکراسى اسلامى و مردم سالارى واقعى پایبند باشند و فریب اشغالگران را نخورند اشغالگران مى خواهند پایه کجى براى قانون اساسى عراق بگذارند که هرگز ثبات سیاسى به این کشور باز نگردد.

بدیهى است در این صورت اشغالگران به اهداف شوم خود رسیده، و مردم عراق از حقوق حقّه خود و آرامش و ثبات محروم مى شوند.

ثانیاً: تمام شیعیان جهان انتظار دارند که سیاستمداران شیعه با کمال هوشیارى، پیشنهادهاى اشغالگران را بررسى کنند، از هر اقدام عجولانه بپرهیزند و از تصویب قانونى که موجب از دست رفتن حقوق مسلم شیعیان عراق شود جداً خوددارى کنند.

همه ما از مرجعیت محترم شیعیان عراق انتظار داریم که اوامر مؤکد براى هوشیارى شخصیت هاى سیاسى در برابر وسوسه هاى اشغالگران صادر فرمایند که اگر خداى نکرده در این برهه از زمان حقوق شیعیان عراق پایمال گردد اعتراض همه شیعیان جهان را بر مى انگیزد و نسل هاى آینده نیز ما را نمى بخشند

ما دعا مى کنیم که تمام قومیت هاى محترم عراقى اعم از شیعه و اهل سنت عرب و کردها که همه آنها براى ما عزیز هستند خودشان براى کشور خود تصمیم بگیرند.

اشغالگران در چند روز پیش با تشویق بمب گذاران در صفوف عزاداران حسینى مى خواستند وحدت مردم عراق را برهم بزنند. و امروز با گنجانیدن ماده اى در قانون اساسى که دائماً سبب جنگ و جدال باشد قصد انجام این کار را دارند. آنها باید قانونى عادلانه و منطقى که حقوق همه گروه ها را تأمین کند و ضامن ثبات و تمامیت کشورشان باشد براى آینده عراق تصویب کنند و تسلیم توطئه هاى دشمن نشوند دعاى خیر ما نیز بدرقه راه آنهاست.

برچسب ها :
captcha