بیانیه آیت الله العظمى مکارم شیرازى به مناسبت قتل عامهاى اخیر در جهان اسلام

بیانیه آیت الله العظمى مکارم شیرازى به مناسبت قتل عامهاى اخیر در جهان اسلام


این روزها قتل عام هائى در فلسطین اشغالى و عراق و پاکستان رخ مى دهد که هر انسان آزاده اى را تکان مى دهد; قتل عام هائى که صدها کشته و بیش از آن مجروح بجاى گذارده است.‌

این روزها قتل عام هائى در فلسطین اشغالى و عراق و پاکستان رخ مى دهد که هر انسان آزاده اى را تکان مى دهد; قتل عام هائى که صدها کشته و بیش از آن مجروح بجاى گذارده است.

بخشى از آن مستقیماً به دست «اسرائیل» و «امریکا» در سرزمین مظلوم فلسطین، و شهرهاى «سامرا» و «شهرک صدر» در عراق، و بخشى دیگر به وسیله عمال آنها در «پاکستان» در مساجدى که گروهى از مسلمین شیعه مشغول راز و نیاز به درگاه پروردگارند، انجام مى شود.

سکوت مجامع بین المللى و دبیر کل سازمان ملل و مخصوصاً دولت هاى اسلامى در برابر این قتل عام ها براستى حیرت انگیز و وحشتناک است.

حتى از رسانه هاى داخلى کشور ما و دولت جمهورى اسلامى محکوم کردن ساده پذیرفته نیست. چرا فریاد بلند نمى کنند؟؟!! علماى تمام جهان اسلام باید بر سر دولت هاى خود، مخصوصاً آنها که رابطه با اسرائیل و امریکا دارند فریاد بکشند و افکار عمومى دنیا را با اعتراض هاى شدید خود بر ضد این جنایتکاران بشورانند!

تا کى باید «من خوف الذل فى الذل» باشیم تا کى خاموش بنشینیم و مسلمین را قتل عام کنند؟؟؟!!!

وقتی یک خبرنگار جان خود را از دست مى دهد، دولت هاى اروپایى و امریکایى و رسانه هاى آنها در شرق و غرب جهان عکس العمل نشان مى دهند.

چرا در برابر قتل عام صدها نفر که اکثر آن کودکان و غیر نظامیان هستند خاموشند؟!

حقیقت این است که غربى ها از قوت گرفتن جهان اسلام ناخشنودند هر قدر از مسلمین کشته و قتل عام شود آنها با سکوت خود از آن استقبال مى کنند و این است مفهوم حمایت از حقوق بشر و دمکراسى آنها.

آمریکائى ها با جنایات خود در عراق، و با حمایت از جنایات اسرائیل بیشترین نفرت را در جهان اسلام براى خود خریدند و مسلمانان دشمنان اصلى خود را شناختند، و دیگر جائى براى آنها در این منطقه نیست.

ما امیدواریم این نفرت عمومى تبدیل به یک حرکت اعتراض آمیز سراسرى گردد و نقطه ختمى بر این جنایات شود; و ما النصر الامن عند الله

قم - حوزه علمیّه   

ناصر مکارم شیرازى

1383/07/13

برچسب ها :
captcha