بیانیه مشترک دو تن از مراجع بزرگ تقلید شیعه به مناسبت پیروزى نیروهاى مقاومت لبنان

بیانیه مشترک دو تن از مراجع بزرگ تقلید شیعه به مناسبت پیروزى نیروهاى مقاومت لبنان


و فراموش نکنند که رزمندگان شجاع لبنان بر گردن همه آنها حق دارند زیرا شاخ این غول خطرناک را شکسته و افسانه شکست ناپذیرى او را باطل کردند، و جلوى باج خواهى او و حامیانش را گرفته اند.‌

(للهِِ الاَْمْرُ مِنْ قَبْلُ وَمِنْ بَعْدُ وَیَوْمَئِذ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ)

خداوند متعال را سپاسگزاریم که در رویارویى اسلام با استکبار جهانى و صهیونیسم جنایتکار، مسلمانان را پیروز و دشمنان اسلام و بشریت را منکوب و مغلوب فرمود.

بى شک، مقاومت و استقامت فداکارانه حزب الله ـ زادهم الله نصراً و عزّاً وفخراً ـ صفحه جدیدى را بر تاریخ افتخارات مسلمانان در طول چهارده قرن و مدافعات جانبازانه آنان از کیان اسلام افزود و تحسین و تجلیل همه گروهها و ملتهایى را که از ظلم استکبارگران و توطئه هاى صهیونیسم بین الملل به ستوه آمده اند، برانگیخته است.

این استقامت تاریخى بوسیله حزب الله، نه فقط براى عموم شیعیان اهل بیت(علیهم السلام) و ملّت لبنان از شیعه و سنّى و مسیحى، موجب افتخار و عزّت گردید، بلکه جهان اسلام و مسلمین را در شرق و غرب، غرق در فخر و مباهات نمود، که: (الْعِزَّةُ للهِِ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ).

ما این نصرت الهى را نخست به ساحت ولىّ عصر، حضرت مولانا المهدى ارواح العالمین له الفداء و سپس به مسلمانان جهان خصوصاً ملّت عزیز لبنان بالاخص نیروهاى مقاومت تبریک عرض نموده و از خداوند متعال نصرت و اتّحاد کلمه و اعتصام به حبل الله را براى همه مسلمین مسألت مى نماییم.

در ضمن به آنان که با ادّعاى اسلامیّت در این شرایط حسّاس در داخل جهان اسلام، فتنه انگیزى کردند و بر ضدّ حزب الله و جمعى از مسلمین فتوا صادر کردند و از پشت به اسلام و مسلمین خنجر زدند و در کشور عراق، همه روزه مسلمانان بى گناه را قتل عام مى کنند، نصیحت کرده و هشدار مى دهیم که به مسلمانان بپیوندند و دست از ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمین بردارند و جهانیان را به دشمنى و عداوت با اسلام و بدگمانى به دعوت این دین حنیف، وادار نکنند.

و اکنون نوبت بازسازى هر چه سریعتر لبنان عزیز رسیده است و تمام دولتها و ملّتهاى اسلامى باید دامن همّت به کمر زنند و آوارگان را به خانه بازگردانند و ساختارهاى زیربنایى را هر چه زودتر تعمیر یا نوسازى کنند.

و فراموش نکنند که رزمندگان شجاع لبنان بر گردن همه آنها حق دارند زیرا شاخ این غول خطرناک را شکسته و افسانه شکست ناپذیرى او را باطل کردند، و جلوى باج خواهى او و حامیانش را گرفته اند.

در خاتمه از همه مسلمانان و ملتهاى آزاده دنیا که با فریاد خود از دولت نامشروع صهیونیزم اظهار برائت جستند و حمایت خویش را از مجاهدان غیور لبنان ابراز نمودند و نیز از ملت عزیز و متعهد ایران که همانند گذشته از حمایتهاى مادى و معنوى دریغ نورزیدند تشکّر مى کنیم و حزب الله عزیز نیز باید هوشیارى و آمادگى خود را کاملا حفظ کند و بر آن بیفزاید، زیرا هرگز نباید از این دشمنان خونخوار که تابع هیچ قانونى نیستند، غافل شد. (وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ)

1385/05/24

 

برچسب ها :
captcha