افتتاح خبرگزاری رسا توسط معظم له

افتتاح خبرگزاری رسا توسط معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم افتتاحیه رسمی خبرگزاری رسا تصریح کردند: سرنوشت سیاسی و نظامی کشورها در میدان رسانه تعیین می‌شود.‌ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم افتتاح رسمی خبرگزاری رسا، ضمن تبریک عید سعید غدر خم فرمودند: امیدواریم به برکت این روز بزرگ، توطئه‌های دشمنان اهل بیت در هم شکند و شکوفایی مذهب اهل بیت روز به روز گسترش یابد.‌

 ایشان با بیان اینکه امروز رسانه‌ها نقش مهمی در سرنوشت جامعه‌ها دارند خاطر نشان کردند:

رسانه‌ها می‌توانند یک دیو را به صورت فرشته در بیاورند و یا فرشته‌ای را به صورت دیو نشان دهند.

معظم له با اشاره به اعدام صدام فرمودند: رسانه‌ها چنان در این زمینه فعالیت کردند که یکی از بزرگترین جنایتکاران تاریخ وقتی اعدام می‌شود از او به عنوان شهید راه خدا یاد می‌شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این‌که سرنوشت سیاسی و نظامی کشور ما در میدان رسانه تعیین می‌شود اظهار داشتند: سرنوشت کشورها به انتخابات بستگی دارد و انتخابات هم تحت تأثیر رسانه‌ ماست به طور مثال رسانه‌های ناسالم آمریکا به طوری انتخابات را می‌چرخانند که نتیجه به نفع جناح خاص سرمایه گذار می‌شود.

ایشان همچنین به انتخابات 24 آذر ایران اشاره کرده و فرمودند: در 24 آذر رسانه‌هایی که از حوزه‌های علمیه کمک گرفتند انتخابات را سالم، قابل قبول و بدون مشکل ارائه دادند.

معظم له با قدردانی از راه اندازی خبرگزاری رسا برای پوشش اخبار حوزه‌های علمیه بیان داشتند:

خبررسانی‌ سالم و دقیق، معرفی نهادهای پژوهشی و معرفی حوزه‌های علمیه از جمله وظایف این

خبرگزاری است.

ایشان خواستار نامگذاری یک هفته در صدا و سیما به نام حوزه شدند و فرمودند: باید نقش مهم حوزه‌های علمیه، روحانیت و مرجعیت برای داخل و خارج حوزه به دوستی تبیین شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه اشراف کامل به اخبار، عدم تأثیر پذیری از مسائل جناحی و سیاسی و شجاعت را از ویژگی‌های مهم رسانه‌ها نام برده و بیان داشتند: مشکلات داخل مملکت باید قبل از اینکه آسیبی برساند توسط رسانه‌ها بیان شود.

ایشان با اشاره به تلاش رسانه‌ها‌ی غربی برای اختلاف بین شیعه و سنی افزودند: امروز استعمار و استکبار تنها اسلام را در مقابل خود می‌بیند به همین سبب به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند که متاسفانه برخی تحت تأثیر این شگرد قرار گرفتند و در این زمینه رسانه‌ها باید کاملاً آگاه باشند و اطلاع رسانی کنند.

ایشان به فتوای علمای وهابی علیه شیعیان اشاره کرده و فرمودند: شاید اینان نادانسته آتش بیاران آمریکا و اسرائیل شدند که باید آنها را به زبان صحیح آگاه کرد.

آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی خبر رسانی صحیح را در حل مشکلات بسیار مفید دانستند و از راه اندازی شبکه العالم توسط صدا و سیما در مقابل با رسانه‌های غربی تقدیر کردند.

برچسب ها :
captcha