دیدار مسوولین ستاد جشنواره فرهنگی امام رضا(علیه السلام)

دیدار مسوولین ستاد جشنواره فرهنگی امام رضا(علیه السلام)


آیت الله العظمی مکارم شیرازی سه‌شنبه در دیدار مسئولین ستاد جشنواره فرهنگی امام رضا علیه السلام در استان‌های قم، خراسان رضوی، یزد و فارس با اشاره به نفوذ اسلام در میان فرهنگ‌های گوناگون دنیا گفتند: فرهنگ قوی و نیرومند اسلام خود ضامن حفظ اسلام است و ما باید امیدوارانه آن را اشاعه دهیم. ‌

ایشان در این دیدار با اشاره به توطئه‌های مختلف فرهنگی فرمودند: دشمن با تمام قوا به میدان آمده است نسل جوان ما را از اسلام بیگانه کند و در این اواخر متوسل به کارهای زشت و ناجوانمردانه‌ای شده‌ است. یک فرستنده در انگلستان تأسیس کرده‌اند تا رسماً به مقدسات اسلام فحاشی ‌کند. شبهه‌افکنی‌ یا بحث منطقی ندارد، فقط فحاشی می‌کند. با توجه به این وضع ما باید با تمام قوا برای حفظ آثار اسلام و آثار اهل بیت ـ ع ـ به ویژه امام رضا ـ ع ـ که مملکت ما در سایه آن حضرت بوده و هست و خواهد بود، تلاش کنیم و نگذاریم نسل جوان از اسلام و اهل بیت ـ ع ـ جدا شود.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: همان گونه که گذشتگان این چراغ را به ما دادند ما هم باید بتوانیم به نسل آینده بدهیم. اگر این کار را نکنیم روز قیامت مسئول هستیم. به ما خواهند گفت، نیاکان شما شهید دادند، علما زحمات فراوان کشیدند تا این مشعل اسلام و اهل بیت ـ ع ـ را به دست شما سپردند، شما چرا نتوانستید این کار را بکنید. ایشان اضافه کردند: باید از تمام لوازمی که دشمن استفاده می‌کند ما برای خنثی کردن توطئه‌ها استفاده کنیم. پیغمبر اکرم ـ ص ـ در جنگ‌های اسلامی درس‌های خوبی به ما داده‌‌اند. شعار می‌دهند باید شعار بدهیم. همایش برگزار می‌کنند، ما هم همایش برگزار می‌کنیم. سایت دارند، سایت درست می‌کنیم، قوی‌تر و بهتر. سکوت در میان مبارزه جایز نیست و باید بدانیم که خداوند یار و یاور ماست و فرموده است. ما پیغمبران و مؤمنان را یاری می‌کنیم نه تنها در قیامت بلکه در دنیا و آخرت، پشتیبان ما خداست و انتظار کمک از او داریم.
معظم له با بیان اینکه اسلام دارای یک فرهنگ بسیار قوی و نیرومند است، تأکید کردند: همان فرهنگ قوی و نیرومند اسلام را که خود ضامن حفظ اسلام است، باید اشاعه دهیم. عده‌ای از امریکا آمده بودند و می‌گفتند اسلام در میان بومیان امریکا به خوبی در حال گسترش است. خوب وقتی در میان سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستان امریکا فعالیت‌های اسلامی پیش می‌رود، پس چرا به پیشرفت فرهنگ اسلام در میان خودمان امیدوار نباشیم. ایشان افزودند: در حکومت طاغوت که برای اسلام کاری نشد، اگر در حکومت اسلامی هم کاری نشود مردم سؤال می‌کنند ما این قدر قربانی و شهید دادیم، برای اسلام بود. پس چه شد؟
ایشان در اشاعه فرهنگ اسلامی خواستار ابتکارات جدید و نو شدند و فرمودند: احیای فرهنگی آثار امام رضا ـ ع ـ ابتکار خوبی است، پس از آنکه این کار تمام شد، کار ابتکاری دیگری انجام دهید. این کارها باید برای سنین مختلف و مخاطبان مختلف از کودکان ‌تا جوانان دانشگاهی و اساتید دانشگاه اجرا شود.
ایشان همچنین با ابراز رضایت از اقدامات فرهنگی و اسلامی وزارت ارشاد یادآور شدند: ما از برنامه‌های ارشاد در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی تقدیر می‌کنیم هرچند انتقادهایی هم داریم که در جای خودش گفته و می‌گوییم. اخیراً گفته می‌شود فیلم‌هایی در حال تهیه است که پای روحانیت در میان است و باز مشکل‌آفرین خواهد شد. من عقیده دارم اداره‌ای که این قدر کارهای خوب می‌کند اجازه ندهند یک عده افراد ناصالح کارهایی کنند که آثار این کار‌های خوب برهم بخورد. بدانید هر قدمی که برای احیای آثار فرهنگ امام رضا ـ ع ـ برمی‌دارید یک عبادت است زیرا احیای مکتب است.

برچسب ها :
captcha