دیدار معظم له با مربیان عقیدتی سیاسی بسیج سراسر کشور

دیدار معظم له با مربیان عقیدتی سیاسی بسیج سراسر کشور


آیت الله العظمی مکارم شیرازی چهارشنبه در دیدار مربیان عقیدتی ـ سیاسی بسیج سراسر کشور با اشاره به تهاجمات گوناگون دشمنان فرمودند: ما با امید فراوان باید در برابر دشمن ایستادگی کنیم.‌

ایشان در این دیدار با قرائت حدیثی در خصوص مشخصات شیعیان فرمودند: امام سجاد ـ ع ـ فرموده اند که شیعه ما کسی است که بی بندوبار نباشد و بندگی خدا را انجام دهد. بندگی هم تنها نماز و روزه نیست، مطیع خدا بودن عبارت است از ظلم نکردن، امر به معروف و نهی از منکر و اجرای همه عبادت‌ها. یکی از بالا‌ترین عبادات هم تعلیم و تربیت است و گفته شده است که در شب قدر اگر تعلیم و تعلم صورت گیرد عبادت صورت گرفته است.
معظم له ادامه دادند: اینکه آثار عبادت‌های شبانه در چشمان شیعیان نمایان است. بدین معناست که اثر پیروی مکتب در تمام زندگی باید مشخص باشد. اگر امروز حضرت علی ـ ع ـ به میان ما بیاید و بگوید شما کشوری هستید که می‌گویید ما پیروان مکتب اهل بیت ـ ع ـ هستیم، چرا در بازارها، در جشن‌های عقد و عروسی، مطبوعات و ادارات شما اثری نمی‌بینیم چه کار کنیم؟ با ادعا که درست نمی‌شود، باید تمام زندگی ما دارای نور ولایت باشد، نه فقط ادعا.

ایشان افزودند: ازدواج جوانان مسئله‌ای است که قرآن می‌فرماید وظیفه همه جامعه است و نمی‌گوید وظیفه جوانان است، ولی متأسفانه چه تشریفات کمر‌شکن و خرافاتی را متداول کرده‌اند.
معظم له در پایان با اشاره به برگزاری تئاتر ایران زمین در اهواز متذکر شدند: ما می‌خواهیم جشنواره برای ایران زمین برگزار کنیم تا استقلال کشور را حفظ کنیم، چرا آن را آلوده می‌کنید؟ کشور با منکرات حفظ می‌شود یا با پاکی و قداست؟ دشمن نقشه‌های ریشه‌داری کشیده است از جهات سیاسی فشار می‌آورد، مثل قضیه انرژی هسته‌ای که ادامه هم خواهد داشت. از همه بدتر فشارهای فرهنگی و فساد را از طریق پایگاه‌های اینترنتی، ماهواره‌ها و عکس‌های مبتذل گسترش می‌دهند. ما باید در مقابل اینها ایستادگی کنیم. مبادا مأیوس شویم. خداوند فرموده است اگر کسانی بگویند خداوند مولای ماست و استقامت کنند ما ملایک آسمان را برای یاری اینها می‌فرستیم پس ما امیدواریم

برچسب ها :
captcha