دیدار معظم له با دست اندرکاران پایگاه اطلاع رسانی رسا

دیدار معظم له با دست اندرکاران پایگاه اطلاع رسانی رسا


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دست اندرکاران پایگاه اطلاع‌رسانی رسا، تلاش برای جبران مظلومیت خبری حوزه‌ها را خواستار شدند. ایشان در این دیدار اظهار داشتند: دنیایی که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم، دنیایی است که یک مبارزه تمام عیار در آن وجود دارد، نه تنها در بعد نظامی و اقتصادی بلکه بیش از همه در بعد فرهنگی، تجربه و مطالعات ما نیز نشان می‌دهد آنهایی که در بعد خبررسانی پیشرفت بیشتری دارند، موفق‌تر هستند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به انزجار جامعه جهانی از اسراییل تصریح کردند: در داخل امریکا صهیونیست‌ها محبوبیت و مظلومیت خاصی دارند، اینها بر اثر تبلیغات خود، مغزهای مردم را احاطه کرده‌اند و نمی‌گذارند امواج خروشانی که در منفوریت صهیونیست‌ها در دنیا وجود دارد، به آنها برسد.
 ایشان چالش امروز جهان را مبارزه خبررسانی دانستند و افزودند: آنهایی که منابع قوی‌تر در زمینه توزیع خبر در دست دارند در دنیای جدید حتی در زمینه اقتصادی و نظامی موفق‌تر هستند. از این رو ما باید بیشتر فعالیت کنیم و دشمن هم در مقابل ما سکوت نخواهد کرد. زیرا وجود خبرگزاری‌های قوی از سلاح اتمی کارایی بیشتری دارد، ولی متأسفانه نه ما بلکه تمام کشورهای اسلامی اگر دست به دست هم بدهند، در حد مطلوب نیستند.
 معظم له خطاب به مسؤولین مؤسسه اطلاع‌رسانی و مطالعات فرهنگی لوح و قلم تأکید کردند: پایگاه‌های خبری هیچ کدام اخبار حوزه‌های علمیه را خوب منتشر نمی‌کنند، حتی روزنامه‌های ارزشی هم روحانیت بهای لازم نمی‌دهند و حوزه در این خصوص مظلوم است. از این رو حوزه روزنامه‌های قوی و یک خبرگزاری قوی لازم دارد، شما اگر بتوانید این خلأ را پر کنید و اخبار حوزه را آن گونه که هست ولو در یک قشری منعکس کنید، خدمت کرده‌اید و حوزه از مظلومیت بیرون می‌آید.
 ایشان خواستار معرفی مراکز وابسته به حوزه و درس‌‌های حوزه شدند و یادآور شدند: در حوزه نزدیک به 300 کانون پژوهشی وجود دارد که بسیاری از آنها ناشناخته است، باید به مردم و مراکز علمی معرفی شوند، تاریخچه حوزه نیز باید مطرح شود. بیان شود که در کنار این حوزه بوعلی سینا‌ها، خواجه نصر‌الدین طوسی‌ها و شیخ بهایی‌ها تربیت شده‌اند. ریشه‌های علوم از حوزه‌ها برخواسته است و ما ریزه‌خوار خوان علوم غرب نبودیم. مدارک زیادی وجود دارد که علوم مسلمانان آسمان ظلمانی غرب را روشن کرد.

برچسب ها :
captcha