دیدار معظم له با مسوول پژوهشکده مهدویت

دیدار معظم له با مسوول پژوهشکده مهدویت


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مسؤول پژوهشکده مهدویت و معاونین سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران راه‌اندازی مرکز تخصصی شیعه‌شناسی و مهدویت در قم را اقدامی شایسته توصیف کردند.‌

 آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مسؤول پژوهشکده مهدویت و معاونین سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، با تقدیر از فعالیت‌های این معاونت اظهار داشتند: با توجه به حملات شدید وهابیت نسبت به مسأله مهدویت، آن هم از دیدگاه شیعه، بسیار به‌ جا و مناسب است، اما باید توجه داشت لازم نیست که تمام فعالیت مؤسسه بحث مهدویت باشد، اگر در اطراف آن مسایلی که زمینه‌ساز این معناست انجام شود، مناسب است.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به این شبهه که می‌توان با رواج فساد به تعجیل در ظهور حضرت مهدی ـ عج ـ کمک کرد، فرمودند: قرآن می‌‌گوید باید عبادی الصالحون پیدا شود، خداوند وعده داده است که به عباد صالح در سایه حضرتش حاکمیت بدهد. لذا باید تلاش کنیم تا آن هسته اصلی عبادی الصالحون را پرورش دهیم.
ایشان تأکید کردند: ممکن است بحث‌های مهدویت به صورت‌های مختلف مورد سوء‌ظن واقع شود و آن را با مسایل حجتیه مرتبط کنند، لذا سعی کنید از اشخاصی استفاده نکنید که در گذشته چنین زمینه‌هایی داشته‌اند، حتی اگر انسان‌های خوبی در میان آنها باشد، البته از تجربیاتشان استفاده کنید. آنها هم فداکاری کنند و در این برنامه‌ها فعالیت نکنند. سعی کنید بحث‌ها به صورت انفعالی در‌نیاید که بگویند حکومت اسلامی باید در آینده تشکیل شود و هر حکومتی قبل از حکومت حضرت مهدی ـ عج ـ فلان است. همه کارهای ما مقدمه و زمینه‌ساز تشکیل آن حکومت است.
معظم له در ادامه از تأسیس مرکز تخصصی شیعه‌شناسی و مهدویت خبر دادند و افزودند: بخش تخصصی شیعه‌شناسی و مهدویت به زودی در حوزه علمیه قم آغاز به کار خواهد کرد که اقدام بی‌سابقه و به صورت دانشگاهی و اجتهادی خواهد بود. مکانی در کنار مسجد جمکران مشخص شده است و برنامه آن نیز تدوین شده است.

برچسب ها :
captcha