دیدار معظم له با امام جمعه و خواهران طلبه حوزه مکتب‌الزهراء طبس

دیدار معظم له با امام جمعه و خواهران طلبه حوزه مکتب‌الزهراء طبس


آیت الله العظمی مکارم شیرازی روز ‌پنج‌شنبه در دیدار امام جمعه و خواهران طلبه حوزه مکتب‌الزهراء طبس، حضور در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری را مقابله با دشمنان اسلام و بر همه واجب دانستند و فرمودند: حتی اگر نتوانستید کسی را انتخاب کنید، رأی خود را به صندوق بیاندازید.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی روز پنج‌شنبه در دیدار امام جمعه و خواهران طلبه حوزه مکتب‌الزهرا طبس، مسئله انتخابات ریاست‌جمهوری را مد نظر قرار دادند و با بیان اینکه انتخابات امسال بسیار حساس و مهم است، گفتند: دنیای غرب، دنیای ریاکاران است، آنها سه اصل را مورد تأکید ریاکارانه قرار می‌دهند؛ آزادی، دموکراسی و حقوق بشر. چه کسی از آزادی و حقوق واقعی انسان‌ها متنفر است، همه از این عناوین لذت می‌برند، ولی آنها دروغ می‌گویند.

ایشان حضور مردم ایران در انتخابات 25 سال گذشته را بالای 50 درصد عنوان کردند و افزودند: اکثر مردم ایران در انتخابات شرکت می‌کنند. در امریکا در انتخابات گذشته 25 درصد شرکت کردند. با این حال می‌گویند در ایران، دموکراسی نیست. آیا انتخابات آنها با 25 درصد مردمی است ولی انتخابات ما با 70 درصد مردمی نیست؟ غرب به دنبال نام خودش است. می‌خواهد در اینجا یک تنور دموکراسی به وجود آید که نان سرمایه‌داران امریکا در آن پخته شود.

معظم له خطاب به ملت ایران یادآور شدند: اگر شما در انتخابات حضور 90 درصدی هم داشته باشید ولی نان امریکا تأمین نشود، از نظر آنها دموکراسی نیست. این خود نشان‌گر دروغ‌گویی و ریاکار بودنشان است. این انتخابات در تمام دوران انقلاب از حساسیت بیشتری برخوردار است. دل بسته‌اند تا مردم را از انتخابات دور کنند.

ایشان توطئه‌ها و فریب‌کاری‌های استکبار را برای جدا کردن مردم از نظام مد نظر قرار دادند و تصریح کردند: یکی از عواملی که دشمنان دنبال می‌کنند این است که بگویند افراد مطرح شده صلاحیت کاندیداتوری ندارند و یا شایع کردن آزاد نبودن انتخابات یا ایجاد تنش در آستانه انتخابات مثل تنش در اهواز.

معظم له همچنین انتخابات ایران را آزاد‌ترین انتخابات جهان دانستند که تمام اقوام و شهروندان ایرانی حق شرکت در آن را دارند، و تأکید کردند: عرب، ترک، فارس و کرد در انتخابات شرکت می‌کنند نمایندگانشان به مجلس می‌رو‌ند و در انتخابات ریاست‌جمهوری مشارکت می‌کنند. در چه زمانی ما گفته‌ایم کردها، ترک‌ها و عرب‌ها شرکت نکنند. غربی‌ها به دنبال تنش هستند تا مردم را مأیوس و محیط را ناامن کنند. خیال می‌کنند ایران هم مثل کشورهای دیگری است که در آنها تنش‌هایی ایجاد کردند و از آب گل‌آلود ماهی گرفتند.

ایشان افزودند: نمی‌توان توطئه‌هایی را که در جاهای دیگر انجام شد، در ایران انجام داد. اگر اینجا حرفی به میان آید، ده میلیون کفن‌پوش برای دفاع از کشور‌‌ آماده هستند. ولی آنها یک نفر کفن‌پوش ندارند. امروز آنچه چشم دشمن را کور می‌کند و دموکراسی دروغین را از دست آنها می‌گیرد، حضور اکثریت قاطع مردم است. حضور برای همه واجب و لازم است. حتی اگر نتوانستید کسی را انتخاب کنید، رأی خود را به صندوق بیاندازید.

معظم له حوادث اهواز را یکی از نمونه‌های کوچک توطئه‌های دشمنان ارزیابی کردند و خواستار هوشیاری بیشتر مسؤولین کشور برای جلوگیری از تنش در نقاط آسیب‌پذیر جامعه شدند و سفارش کردند: مسؤولین باید در این زمینه‌ها به مردم هوشیاری و آگاهی بدهند. البته ملت ایران افرادی هوشیار و بیدار هستند، بارها خواسته‌اند قائله‌های مختلف ایجاد کنند، به ویژه در اوایل انقلاب ولی نتوانستند، حالا که به حمدالله حکومت مقتدری ایجاد شده است و بسیجیان و سپاهیان و ارتشیان جان برکف به ویژه نسل جوان ما آماده‌اند.

برچسب ها :
captcha