دیدار رئیس جمهور منتخب جناب آقای احمدی نژاد با معظم له

دیدار رئیس جمهور منتخب جناب آقای احمدی نژاد با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی یکشنبه در دیدار رئیس جمهور منتخب مردم ایران با اشاره به اینکه راه و روش دکتر احمدی نژاد در مسیر ارزش‌هاست، حمایت حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید را از وی اعلام کرد.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار ضمن تبریک به دکتر احمدی نژاد و ملت ایران اظهار داشتند: ما در زمینه انتخابات نگرانی‌‌های زیادی داشتیم ولی آمدن شما آرامشی برای ما و همه افراد علاقمند به نظام و اسلام ایجاد کرد.

ایشان افزودند: البته رسانه های غربی جنجال خود را در هر شرایطی انجام می‌دهند. بحمد الله این وضعیت امروز آشکار شده است که غرب حافظ منافع خودشان هستند. صدام که در قرن ما هیچ دیکتاتوری به مانند آن وجود نداشت، وقتی در مسیر منافعشان بود آن را قبول داشتند و همه‌شان به او کمک کردند. آن روزی هم که بر خلاف منافع آنها کار کرد او را سرنگون کردند. از این رو جنجال آنها هرگز در روحیه شما نباید تأثیر بگذارد.

ایشان با بیان اینکه اگر غرب ذره‌ای انصاف داشته باشند باید دموکراسی را از ایران یاد بگیرد فرمودند: از نظر کمیت و کیفیت انتخابات ما با شکوه‌تر از انتخابات آنها می‌باشد. مردم دنیا هم این مسایل را فهمیده‌اند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر مسأله اعتدال توصیه کردند: در کارها اعتدال داشته باشید. امیر المؤمنان ـ ع ـ می‌فرمایند ما در خط وسط هستیم. اعتدال چیزی است که زبان بدگویان را قطع می‌کند.

معظم له با اشاره به گرایش مردم ایران به دکتر احمدی نژاد، آن را نتیجه دو عامل مهم ارزیابی کردند و خاطر نشان ساختند: دلیل نخست حمایت مردم این است که شما را مدافع ارزش‌های اسلامی شناختند، مردم ایران واقعاً به مسایل اسلامی علاقه‌مند هستند، شما در تبلیغاتتان برای کسب آراء روی هیچ نکته غیر اسلامی تکیه نکردید. ولی عده‌ای این کار را کردند. و مردم به آنها رأی ندادند.
ایشان افزودند: دومین دلیل، برنامه‌های شما برای برپایی عدالت و مبارزه با تبعیض‌هاست. تکیه شما بر این مسایل باعث تداوم حمایت‌های مردمی نسبت به شماست.

ایشان تأکید کردند: مطمئن باشید حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید از شما پشتیبانی می‌کنند. زیرا شما را در مسیر ارزش‌های اسلامی می‌دانند. شما در راهی گام گذاشته‌اید که امام خمینی ـ ره ـ این راه را رفته‌اند. ایشان وقتی بر مردم تکیه می‌کردند همه مخالفین عقب نشینی می‌کردند.

معظم له همچنین مشکلات معیشتی و مالی جامعه را مد نظر قرار داده و رفع مشکلات ملت ایران را خواستار شدند و ادامه دادند: البته در سال‌های گذشته اقدامات و فعالیت‌های مؤثری صورت گرفته است و نباید امروز ناشکری کنیم. سعی کنید این خدمات برای ملت بیان شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی شهر قم را پایتخت اسلام و تشیع در جهان دانستند و فرمودند: وضعیت کنونی این شهر در شأن قم نیست. این شهر از نظر فضای علمی، ورزشی و خیابان‌ها وضعیت مناسبی ندارد. باید قم آبرومند شود. زیرا آبروی قم آبروی اسلام و تشیع است.

ایشان در ادامه به رفع مشکل آب شرب این شهر و طرح‌های عمرانی قم از جمله طرح حرم تا حرم و همچنین کمک به پویایی حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها تأکید کردند.

برچسب ها :
captcha