دیدار مسوولان دفاتر عقیدتی سیاسی سپاه با معظم له

دیدار مسوولان دفاتر عقیدتی سیاسی سپاه با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در دیدار مسئولان دفاتر عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران خواستار بررسی و نقد علل و عوامل پیدایش حوادث کشور فرانسه برای روشن‌شدن چهره واقعی غرب شدند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار با تأکید بر اینکه اسلام همیشه برای کیفیت اهمیت بیشتری قائل است فرمودند: در همه زمینه‌ها خداوند برای کیفیت اهمیت بیشتری قایل است. در عبادت، دانش، قوای نظامی و مانند آن کیفیت بهتر از کمیت است. معیار کیفیت هم تقوی است.

ایشان تقوی را در تمام بخش‌های زندگی متبلور دانستند و خاطر نشان کردند: در تمام شئون زندگی مانند اقتصاد، اخلاق، اجتماع و مانند آن تقوی داریم. تقوی امری است که در همه جا خودش را نشان می‌دهد. مشکل امروز بشر، بی تقوایی است. اگر تمام دستگاه‌های اداری تقوی داشته باشند، کارایی بیشتری خواهند داشت.

معظم له با اشاره به دشمنی‌های دشمنان اسلام گفتند: دشمنان امروز ما افرادی بی‌منطق هستند و هیچ منطقی را نمی‌پذیرند. این گونه افراد خود را زود رسوا می‌کنند. حوادث کشور فرانسه نمونه‌ای از آن است.

ایشان اخبار خرابی‌ها و اعتراضات گسترده مردم فرانسه را قابل توجه ارزیابی کردند و تأکید کردند: تاکنون هزاران خودرو در کشور فرانسه به آتش کشیده شده است. ولی اگر حتی یک دهم این مقدار در تهران روی می‌داد، چه غوغایی در دنیا به راه می‌انداختند.

معظم له ادامه دادند: متأسفانه شاهد هستیم که در جریان حوادث کشور فرانسه همه ساکت شده‌اند. چون این کشور غربی است؛ انگار هیچ اتفاقی نیافتاده است. در مورد دیگران کمترین اتفاق را بزرگ می‌دانند ولی در مورد خودشان نه. جهان امروز، متکی به زور و انحصار طلبی شده است.

ایشان منع کردن سایر کشورها از علم و دانش را عملی غیر بشری ارزیابی کردند و اظهار داشتند: غربیان بر این باورند که انرژی هسته‌ای تنها در اختیار خودشان باید باشد. آنان با وقاهت می‌گویند جامعه بین الملل اجازه نمی‌دهد ایران فن آوری انرژی هسته‌ای صلح آمیز را داشته‌ باشد. این جامعه بی منطق بین الملل کیست؟ این قانون قرون وسطی و جنگل است. در چنین جهانی تنها راه قوی بودن است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی حالت انفعالی گرفتن را در جهان امروز باعث عقب‌گرد و نابودی دانستند و افزودند: نباید هرگز تسلیم الفاظ غرب و شعارهای دروغین حقوق بشر، دموکراسی و آزادی شویم. بدانیم که حرف‌های آنها بی‌منطق است. این باعث تأسف است که در جهان حوادثی رخ می‌دهد و ما مسلمانان از آنها استفاده نمی‌کنیم. درباره حوادث فرانسه، استفاده‌های زیادی می‌توانستیم انجام دهیم.

ایشان تشکیل جلسات نقد و بررسی حوادث فرانسه را خواستار شدند و ادامه دادند: آنها یک نفر زندانی ساده ما را چهره پرداری‌ می‌کنند و مورد تبلیغات جهانی خود قرار می‌دهند؛ ولی متأسفانه ما از کنار اقدامات وحشیانه آنها به سادگی می‌گذریم.

برچسب ها :
captcha