دیدار وزیر آموزش و پرورش با معظم له

دیدار وزیر آموزش و پرورش با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح روز دوشنبه در دیدار مهندس محمود فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش و معاونین وی، مدیران جدید وزارت آموزش و پرورش را میراث‌بر خانه‌ای معرفی کردند که نیازمند مرمت اساسی است.‌  ‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز صبح در این دیدار آیات متعدد قرآن کریم را گواه تأکیدات الهی به امر تعلیم و تربیت اسلامی دانستند و فرمودند: تعلیم و تربیت مهم‌ترین هدف بعثت پیامبران الهی بوده است. قرآن با آیات متعدد خود بر هدف بعثت پیامبر اسلام (ص) مبنی بر تعلیم و تربیت بشر تأکید کرده است.

ایشان امام صادق (ع) را یکی از پیشگامان عرصه تعلیم و تربیت معرفی کردند و گفتند: تلاش امام صادق (ع) بر تربیت و تعلیم بیش از چهار هزار شاگرد نشان‌گر اهتمام اسلام و تشیع بر تعلیم و تربیت است. آموزش و پرورش و آموزش عالی حکومت اسلامی تبلور آموزه‌های اسلامی است.

معظم له یک چهارم مردم کشور را در سایه و حمایت وزارت آموزش و پرورش عنوان کردند و افزودند: هیچ وزارت‌خانه‌ای وجود ندارد که گستردگی نیرو‌های آن به اندازه وزارت آموزش و پرورش باشد. این امر سبب می‌شود وظیفه شما سنگین‌تر شود.

ایشان دوران نوجوانی و جوانی را برای انسان‌ها بسیار سرنوشت‌ساز ارزیابی کردند و ادامه دادند:

خستین مرحله شکل‌گیری افکار، روحیات و اخلاقیات انسان در این دوران است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی سالم سازی آموزش و پرورش را در سالم سازی برنامه‌ریزی، کتب درسی و معلمین متعهد و دلسوز دانستند و خاطر نشان کردند: متأسفانه در گذشته دست‌هایی در کار بوده که در برنامه‌های آموزشی به گونه قابل توجه و دقیق انحرافاتی جاسازی کنند. این امر در کتاب‌های درسی و حتی کتب دینی دیده می‌شود.

ایشان به وزیر آموزش و پرورش توصیه کردند: باید گروهی از کارشناسان آموزش و پرورش و فضلای حوزه علمیه قم ستادی را تشکیل دهند که در سایه آن همه کتاب‌های درسی، چه دینی و چه غیر آن مورد بازبینی قرار گیرند. در این زمینه باید دقت بیشتری از خود نشان دهید.

معظم له دخالت کشورهای غربی در تحریف کتاب‌های درسی و آموزشی برخی از کشورهای اسلامی را در خصوص آیات قرآن مربوط به ارزش جهاد یا مذمت برخی منحرفان و مانند آن را مد نظر قرار دادند و یادآور شدند: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد هستیم بدون اینکه فشاری بر ما باشد خودمان این آیات را در کتاب‌های درسی خود کمرنگ کرده‌ایم.

ایشان پرداختن به مسائل اخلاقی مبتلابه دانش آموزان، برگزاری مراسم مذهبی و جلوگیری از نفوذ برخی فرقه‌های گمراه در بین دانش آموزان را مورد توصیه قرار دادند و تصریح کردند: آیین‌های اسلامی نباید در آموزش و پرورش اجباری شود، بلکه با تشویق و اجرای برنامه‌های گوناگون جوانان را به نماز و مراسم مذهبی دعوت کنید.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان گفتند: در سال‌های پیش حتی بسیاری از افراد مثبت و ارزشی را در این وزارت‌خانه به دلایل گوناگون کنار زده بودند. به گونه‌ای که مانند انتقام جویی بود و جاده را برای اهداف برخی افراد صاف می‌کردند مسئولین امروز آموزش و پرورش میراث‌بر خانه‌ای هستند که نیازمند مرمت اساسی است.

برچسب ها :
captcha