دیدار رییس و معاونان  دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با معظم له

دیدار رییس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با معظم له


آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی تأکید کردند، ملت ایران متوجه شده است که امروز علم در جهان حرف اول را می‌زند. آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی سه‌شنبه در دیدار رییس و معاونان دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اصلاح برخی کاستی‌های دانشگاه‌ها ازاد را خواستار شده و اظهار داشتند: دانشگاه‌ آزاد یک نیروی عظیم علمی در کشور است، نیروها را باید رهبری کرد. نیرو نباید از بین بروند بلکه باید اصلاح شود. دانشگاه آزاد ریشه‌دار است و بسیاری از فشارها و مشکلات دانشگاه‌های دولتی را برطرف کرده است.‌

معظم له با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقای سطح علم در کشور گام برمی‌دارد فرمودند: وجود دانشگاه آزاد اسلامی لازم است ولی یکسری مشکلاتی وجود دارد که باید آن را حل کرد. ما در شرایطی هستیم که تمام ملت ایران متوجه شده است که فعالیت‌های علمی امروز در دنیا حرف اول را می‌زند. سرمایه‌های طبیعی و معدنی در مقابل استعدادهای جوانان چیزی نیست.

ایشان رهبری علمی جامعه را بسیار ارزنده توصیف کردند و خاطرنشان ساختند: تمام سرمایه‌های موجود جهان پایان یافتنی است ولی آنچه پایان نمی‌یابد علم و استعدادهای انسانی است، مسؤولین ما هم باید روی پرورش استعدادها تمرکز کنند.

ایشان یکی از مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی را توجه زیاد به کمیت عنوان کرده و ادامه دادند: بارها به رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفتم که کیفیت را فدای کمیت نکنید. کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش دهید.

معظم له پرداختن به فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی را متذکر شدند و فرمودند: یکی از عوامل مهم در ایجاد فرهنگ مناسب در دانشگاه‌ها اساتید هستند. دعا و عبادات و مراسمات مذهبی خوب است اما اساتید نقش اساسی در فرهنگ‌سازی دارند.

برچسب ها :
captcha