دیدار شورای مرکز بسیج اساتید سپاه منطقه قم با معظم له

دیدار شورای مرکز بسیج اساتید سپاه منطقه قم با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی، از مسئولان بسیج خواست تا مواظب باشند به افکار و روحیات حوزویان و دانشجویان آسیبی وارد نشود و فرمودند: حوزویان و دانشگاهیان دست در دست یکدیگر دهند و در راه پیشرفت کشور گام بردارند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، روز یکشنبه در دیدار شورای مرکز بسیج اساتید سپاه منطقه قم و حجت الاسلام آشتیانی نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی فرمودند:

آن که از حوزه و دانشگاه بیرون می آید در پست های کلیدی مملکت قرار می گیرد. پس باید کاری کرد که به افکار و روحیات آنان آسیبی وارد نشود.

ایشان فرمودند: کار بسیج در حوزه و دانشگاه بسیار بزرگ است. در حالی که دشمن نسبت به حوزه مأیوس است، تمایل به تسخیر دانشگاه ها دارد و قصد دارد همان گونه که در گذشته دانشگاه ها را در اختیار گرفته، اکنون نیز این کار را انجام دهد.

معظم له ادامه دادند: علاوه بر وظابفی که در بسیج دانشجویی معمول است، شما وظیفه دارید تا محیط دانشجویی را به گذشته شکوفای جهان اسلام برگردانید. همان گونه که کشورهای اروپایی نیز معترفند، دانش از کشورهای اسلامی یا به نقل اشتباه آنان، کشورهای عرب به جهان غرب منتقل شده است. آشنایی دانشجویان ما با دانشمندان اسلام باعث افزایش اعتماد به نفس و باور در آنان می شود و از حرکت سال های گذشته یعنی ورود یک جانبه و بدون تبادل علم جلوگیری می کنند.

ایشان اظهار داشتند: سعی کنید استقلال فکری را در دانشجویان تقویت کنید و نمونه هایی چون دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای را تکرار کنیم.

معظم له به خاطراتی از زمان طاغوت و اوایل تحرکات انقلابی حوزویان و دانشگاهیان اشاره کرده و فرمودند: رژیم سابق به قول خود از استعمار سرخ یعنی دانشگاه و استعمار سیاه یعنی حوزه هراسان بود. اکنون که ما این نکته را می دانیم، باید دشمنان را هراسان کرده و حوزویان و دانشگاهیان دست در دست یکدیگر دهند و در راه پیشرفت کشور گام بردارند.

ایشان در پایان از مسئولان بسیج خواستند تا لطافت اسلامی را با هویت بسیج اجین کنند و چهره بسیج را در سطح جامعه خشن و کریه نسازند.

برچسب ها :
captcha