دیدار وزیر تعاون با معظم له

دیدار وزیر تعاون با معظم له


آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار وزیر تعاون نهادینه کردن فرهنگ تعاون را از راه‌های ایجاد اشتغال و مبارزه با فقر دانستند.‌

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی، صبح امروز، شنبه، بیست و پنجم فروردین در دیدار وزیر تعاون با اشاره به اهمیت مساله تعاون در قانون اساسی خاطر نشان کردند: اصل تعاون در قانون اساسی مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.

ایشان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره مساله تعاون در کشور تصریح کردند: باید فرهنگ تعاون در کشور نهادینه شود، چرا که با این حرکت می توان برای جوانان اشتغال‌زایی و با فقر مبارزه کرد.

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر انجام فعالیت‌های اقتصادی به صورت تعاونی خاطر نشان کردند: انجام فعالیت‌ها به صورت تعاون سبب پیشرفت صنایع و کشاورزی می‌شود از این رو باید این فرهنگ در کشور به صورت جدی پی‌گیری شود.

معظم له با توجه به این که برخی فعالیت‌ها را نمی‌توان به صورت تعاونی انجام داد، اظهار داشتند: برای نهادینه کردن فرهنگ تعاون باید از فعالیت‌های فرهنگی مانند تهیه بروشور، فیلم‌نامه، ایجاد روحیه تعاون، بیان ویژگی‌های تعاون و اطلاع رسانی در این زمینه استفاده کرد.

ایشان با اشاره به اهمیت مساله تعاون در آیات و روایات تصریح کردند: فعالیت‌های تعاونی افزون بر این که نوعی فعالیت اقتصادی به شمار می‌آید، سبب ایجاد شغل، مبارزه با فقر و  تقویت اخلاق در جامعه می‌شود، چرا که تعاون نیاز به همکاری گروهی دارد و این گونه فعالیت‌ها سبب تقویت و پیشرفت اخلاق عمومی در کشور می‌شود.


 

برچسب ها :
captcha