دیدار معظم له با معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

دیدار معظم له با معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری


آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز، پنج‌شنبه، سیزدهم اردیبهشت ماه در دیدار معاون گردشگری و هیأت همراه با اشاره به آیاتی از قرآن به  اهمیت گردشگری پرداختند و فرمودند: گردشگری در زمین سبب آگاهی دل از نعمت‌های بی‌پایان خدا و تقویت ایمان می‌شود.‌

ایشان با اشاره به آثار مثبت گردش‌های زیارتی خاطرنشان کردند:‌ سازمان میراث فرهنگی باید به طور مستقیم یا غیر مستقیم در امر آموزش اخلاق در جامعه شرکت کند تا در این زمینه نیز رشد کنیم.
معظم له هزینه مبارزه با مفاسد اخلاقی را بسیار زیاد دانسته و اظهار داشتند: با فرهنگ‌سازی در مسائل اخلاقی می‌توان از هزینه‌های زیادی جلوگیری کرد.
ایشان ادامه دادند: برای استفاده مناسب از مراکز گردشگری باید یک تشکل جهت گردشگری دینی به وجود آید.
معظم له خاطرنشان کردند: با وجود این‌که شهر قم گردشگران و زایران فراوانی دارد، ولی هنوز مشکلاتی مانند جاده و آب در آن وجود دارد که برای برطرف کردن آن باید همه سازمان‌ها دست به دست هم دهند و در این زمینه گام بردارند.

ایشان در ادامه علاقه مردم به گردشگری را زمینه‌ای برای جذب آنها به دین و آموزه‌های دینی دانسته و فرمودند: اماکن مقدس در ایران علاقه‌مندان فراوانی در جهان دارد که با برنامه‌ریزی درست می‌توان همه آن‌ها را به اسلام جذب کرد.

برچسب ها :
captcha