‌حج عمره را تحریم می کنیم

‌حج عمره را تحریم می کنیم


حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی عصر روز دوشنبه  چهارم تیرماه در دیدار ائمه جماعت مساجد تهران، با توجه به عملی نشدن وعده های دولت عربستان مبنی بر عدم تعرض به شیعیان، تصریح کرد: اگر دولت عربستان به وعده های خود عمل نکند،‌حج عمره را تحریم می کنیم.‌

‌حضرت آیت الله مکارم شیرازی، عصر امروز دوشنبه 4 تیر در دیدار ائمه جماعت مساجد تهران با اشاره نامه ای که اخیرا به وزارت امور خارجه مبنی بر جلوگیری از شبهه افکنی علیه شیعه در عربستان ارسال کرده است ، تصریح کردند: مسوولان کشور نباید تنها به وعده های دولت عربستان اکتفا کنند و باید شرایطی فراهم شود تا این وعده ها در عمل اجرا گردد.

ایشان تصریح کردند: در شرایط حاضر در عربستان و سرزمین وحی، همچنان شبهه افکنی علیه شیعه انجام می گیرد و اگر دولت مردان عربستان مانع این شبهات نشوند، مراجع تقلید حج عمره را تحریم خواهند کرد.

معظم له، هدف از شبهات علیه شیعه را به جهت فراگیر شدن این مذهب در جهان دانست و ادامه داد: این چه مستحبی است که به شیعیان توهین می شود. سازمان های مربوط به حج باید در این خصوص فکری کنند.

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود از مساجد به عنوان پایگاه اسلامی مردم یاد کردند و اظهار داشتند: مساجد باید محل تمام فعالیت های علمی، سیاسی و اجتماعی باشد زیرا از صدر اسلام تاکنون مساجد محل حل تمام مشکلات بودند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، خواستار گسترش فعالیت ها و برنامه های مساجد در سطح کشور شدند و تاکید کردند: مسوولان و ائمه جماعت مساجد باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که بتوانند جوانان را با برنامه های جذاب و متنوع به مساجد سوق دهند.

ایشان هجمه های دشمنان علیه جوانان را بسیار خطرناک اعلام کردند و افزودند: برای بیمه کردن جوانان از خطرات و شبهات باید کاری کنیم تا آنان حضور خود را در مساجد افزایش دهند.

معظم له ادامه دادند: پایه های مساجد همیشه با خون شهیدان آبیاری شده است تداوم آن هم با خون شهیدان است و باید بدانیم که مساجد به راحتی به دست نیامده که به راحتی از دست رود.

ایشان نقش انقلاب اسلامی را در پویا شدن مساجد بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: همیشه مساجد عامل حرکت در کشور بوده اند و در پیروزی انقلاب اسلامی،‌مساجد نقش اصلی را ایفا کردند.

برچسب ها :
captcha