به برنامه های دیگر صدا و سیما در جهت حفظ ارزشها کمک کنید

به برنامه های دیگر صدا و سیما در جهت حفظ ارزشها کمک کنید


‌ ‌ ‌ رادیو معارف یکی از افتخاراتی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای جهان تشییع پیدا شد  و این رسانه یکی از نقاط روشن صدا و سیما به شمار می‌آید‌  ‌

حضرت آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی(مد ظله العالی) در دیدار مسؤولان و مدیران رادیو معارف اسلامی در قم فرمودند: رادیو معارف یکی از افتخاراتی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای جهان تشییع پیدا شد  و این رسانه یکی از نقاط روشن صدا و سیما به شمار می‌آید، مردم نیز به این رسانه اسلامی علاقه  خوبی پیدا کرده‌اند و نشان می دهد که کارهای شما در این رسانه نتیجه بخش بوده است.

ایشان ادامه دادند: خوشبختانه فعالیت‌ها و اقدامات این رسانه موفق بوده و توانسته جهش خوبی در برنامه‌های خود ایجاد کند. امیدواریم روندی را که در پیش گرفته‌اید ادامه دهید و هر روز سنگر تازه‌ای را در این زمینه فتح کنید و بدانید که نباید به کارهای گذشته خود قناعت کنید و هر روز باید اقدام و فعالیت جدیدی را در راستای ترویج معارف  اهل بیت علیهم‌اسلام در پیش بگیرید.

معظم له با بیان این که افزایش و توسعه کیفیت برنامه‌ها در رسانه بسیار مهم است، اظهار داشتند: گرچه کمیت در برنامه‌ها مهم است؛ ولی براساس آموزه‌های اسلامی همیشه «کیفیت» از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و شما مسؤولان این رسانه مهم باید توجه کنید که همان گونه که حوزه فعالیت‌های خود را در بخش کمیت افزایش می دهید نباید از بالابردن کیفیت آن غافل شوید.

ایشان تصریح کردند: امروز در مصنوعات تجاری عرضه خوب در بعضی از موارد حرف اول را می زند شما نیز باید مطالب خوب خود را به صورت پرجاذبه ای عرضه کنید.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: ما آن آزادی را که دنیای مادی در عرضه کیفیت و کمیت برنامه های رسانه ای دارند نداریم آنها همه چیز را فدای جاذبه ها یا اهداف نامشروع سیاسی می کنند اما ما باید میان  ارزش های اسلامی و جاذبه ها جمع کنیم و هرگز ارزش های اسلامی را فدای جاذبه ها نکنیم؛ متاسفانه گاهی در صدا وسیما برای ایجاد جاذبه‌ها ارزش ها قربانی می شود که امیدواریم آن عزیزان از این کار بپرهیزند.

ایشان در ادامه خطاب به مسؤولان رادیو معارف تصریح کردند: نشر معارف اسلامی از طریق رادیو معارف بسیار خوب است، ولی سعی کنید در برنامه های دیگر صدا و سیما به ویژه سیما تاثیر بگذارید و به آنها در حفظ ارزشها کمک کنید.

ایشان جمع میان ارزش‌ها و جاذبه‌ها را ممکن دانست و تولید برخی فیلم ها در خصوص ائمه اطهار(علیهم السلام) و ساخت فیلم حضرت یوسف (علیه السلام) را از جمله این شواهد برشمرده و اظهار داشتند: آنها توانستند با جمع کردن جاذبه و ارزش بینندگان کم نظیری را به خود جذب کنند.

حضرت آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اهداف هجمه‌های دشمنان را تهاجم به جوانان خوانده و افزودند: امروز دشمن در تلاش است تا جوانان را از طریق القای شبهات و مفاسد اخلاقی به وسیله ماهواره و اینترنت به گمراهی بکشاند و به صورت مرتب این قشر عظیم جامعه را مورد هدف قرار می دهد شما مدیران رسانه باید توجه خود را به این قشر بیشتر کنید و با فراهم کردن جاذبه‌های مختلف آن‌ها را از قرار گرفتن در دام دشمن نجات دهید.

معظم له همچنین با اشاره به هجمه سایت های ضدشیعی فرمودند: در حال حاضر سایت‌های معلوم الحال اینترنتی در فضای مجازی مرتب برضد شیعه سم‌پاشی می کنند و به شدت به مخالفت مذهب شیعه می‌پردازند چون آن را مزاحم منافع نامشروع خود می بینند شما به طور خاص و صداوسیما به طور عام باید این موضوع را در برنامه‌های خود قرار دهید و با آنها مقابله کنید.

برچسب ها :
captcha