نخبگان و استعدادهای برتر سرمایه های اصلی کشورند

نخبگان و استعدادهای برتر سرمایه های اصلی کشورند


‌ ‌ حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مسوولان و مدیران بخش های مختلف دانشگاه شریف فرمودند: بسیاری از مردم ما از دانشگاه شریف خاطره خوبی دارند و همه، آن را مرکزی علمی، پیشرو و ممتاز می دانند‌  ‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی) در دیدار مسوولان و مدیران بخش های مختلف دانشگاه شریف فرمودند: بسیاری از مردم ما از دانشگاه شریف خاطره خوبی دارند و همه، آن را مرکزی علمی، پیشرو و ممتاز می دانند ما نیز هر چه از این دانشگاه دیده و شنیده ایم همین خاطرات شیرینی است که همگان نقل می کنند.

ایشان افزودند: بسیاری از جوانان و دانشجویان همیشه در تلاشند برای ادامه تحصیلات خود به دانشگاه شریف راه یابند و این مایه سربلندی برای این مرکز علمی و آموزشی به شمار می آید.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود به داشتن نیروی انسانی اشاره کرده و اظهار داشتند: خلاف آن چه که دیگران درخصوص سرمایه های اصلی کشورها تصور می کنند به نظر ما سرمایه اصلی هر کشور نیروهای انسانی کارآمد، متعهد و متخصص است؛ زیرا نیروی انسانی منابع ثابتی هستند که می توان همیشه از آن ها در تمام موقعیت ها بهره گرفت.

ایشان تاکید کردند: نخبگان و استعدادهای برتر سرمایه های اصلی کشورند و باید از این منابع در تمام زمینه ها بهره گرفت تا سبب پیشرفت و توسعه کشور شوند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: امروز نیروی انسانی و نخبگان حرف اول را می زنند باید آنها را حفظ و تقویت کرد، دولت نیز باید سرمایه گذاری خود را برای نخبگان و استعدادهای برتر بیشتر کند.

ایشان یادآور شدند: گرچه دشمنان تلاش می کنند با تحریم های خود کشور ما را در تنگنا قرار دهند؛ اما خود این مساله سبب شده است تا همه نیروهای انسانی و استعدادها بسیج شوند و برای اعتلا و پیشرفت کشورشان تلاش کنند و در این شرایط باید نسبت به نیروهای دانشگاهی، متفکران ، اندیشمندان و جوانان با استعداد توجه بیشتر داشت.

معظم له فرمودند: شعار دولت در این مسیر قرار دارد و امیدواریم که در عمل نیز چنین باشد.

ایشان ادامه دادند: براساس آمار موجود بررسی ها نشان می دهد در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت های چشمگیری صورت گرفته است و  ایران اسلامی توانسته در سطح جهانی ظهور و بروز کند و ما همه این پیشرفت ها را از برکت نظام جمهوری اسلامی می دانیم که چنین ظرفیت هایی را ایجاد کرده و سبب سربلندی ایران در جهان شده است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: همچنان که داشتن نیروی انسانی با استعداد و نخبه برای یک کشور بسیار مهم است؛ نگهداری و حفظ آن نیز بسیار مهم خواهد بود باید ما در حفظ آن ها تلاش کنیم و بتوانیم این نیروی انسانی را در مسیر صحیح و درست خود قرار دهیم تا خدای نکرده دیگر شاهد مسائلی همچون فرار مغزها از کشور نباشیم.

ایشان یادآور شدند: اگر در جوانان ما انگیزه های معنوی بیشتر ظهور و بروز نماید دیگر مسائلی چون فرار مغزها بوجود نمی آید؛ البته در بسیاری از جوانان ما این نگاه وجود دارد که به خود اجازه نمی دهند زیر سلطه غرب قرار گیرند و برای درآمد مادی بیشتر، برای آنها نوکری کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: امروز دشمنان به دلیل همین انگیزه های معنوی از بسیجیان و کفن پوشان ما می ترسند و آن ها را خطر بزرگی برای خود می دانند و باید همین انگیزه را که دشمنان از آن ترس دارند در بین همه جوانان تقویت کرد.

ایشان اظهار داشتند: خوشبختانه فرهنگ اسلامی بسیار قوی است و می تواند جوانان ما را در هر موقعیتی اشباع کند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: من زمانی که می شنوم در ایام اعتکاف و مراسم های معنوی مساجد دانشگاه ها مملو از جوانان شده و جا برای حضور افراد در این مراسم کم است بسیار خوشحال می شوم که جوانان ما این گونه به مسائل معنوی علاقه نشان می دهند.

ایشان افزودند: امیدواریم موقعیتی فراهم شود تا مراجع تقلید در محافل و مراسم های معنوی دانشجویان در دانشگاه حضور یابند و از نزدیک با دانشجویان آشنا شوند؛ زیرا جوانان ما قلب های پاکی دارند و باید به آن ها تعلیماتی داد تا در کنار استعداد، این احساس مسوولیت در آنها بیشتر شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان یکصد میلیون ریال به بنیاد شریف به عنوان هدیه به دانشجویان مناطق محروم که در آن دانشگاه شرکت دارند اهدا کردند.

برچسب ها :
captcha