تخریب مساجد شیعیان در کشور آذربایجان قابل تحمل نیست

تخریب مساجد شیعیان در کشور آذربایجان قابل تحمل نیست


‌ ‌ ‌ ‌ ما به دولت مردان کشور آذربایجان نصیحت می کنیم که مراقب باشند خدای نکرده آلت دست وهابیون و صهیونیست ها نشوند، اجازه بدهند ملت شان در آرامش زندگی کنند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم در سخنانی تخریب مساجد شیعیان در کشور آذربایجان را محکوم کرده و فرمودند: اخیراً از این کشور افرادی تماس گرفته و گروهی برای ما نامه فرستاده اند که از طرف حکومت آنجا به بهانه هایی به مساجد شیعیان اهانت می کنند، برخی از مساجد را تخریب کرده و در صدد تخریب برخی دیگر از مساجد نیز هستند.

ایشان با بیان اینکه آذربایجان دومین کشور شیعه در دنیا است تصریح کردند: صهیونیست ها و وهابیون دست به دست هم داده اند و در این کشور بر ضد شیعیان توطئه می کنند.

ایشان ابراز داشتند: ما از طرق رسمی برای آنها پیغام فرستاده ایم که اگر دست از این گونه اقدامات برندارند ، حکم می دهیم و حکمی که می دهیم این است که در مقابل تخریب مساجد مقاومت کنند و بایستند و هر هزینه ای را در این راه بپردازند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: ما تا الان هیچ حکمی نداده ایم اما اگر ببینیم آنها این کار را ادامه می دهند حکم نهایی را صادر می کنیم و چون اکثر جمعیت این کشور شیعه هستند، هرگاه مراجع تقلید حکمی در برابر تخریب مساجد بدهند آنها می ایستند و تا سرحد جان مقاومت می کنند.

ایشان با ابراز تاسف از این گونه اقدامات به دولت مردان کشور آذربایجان نصیحت کردند که مراقب باشند خدای نکرده آلت دست وهابیون و صهیونیست ها نشوند، اجازه بدهند مردمشان در آرامش زندگی کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به تاثیر مرجعیت ابراز داشتند: ایستادگی ما در جنگ تحمیلی و تقدیم این همه شهید در جبهه ها به خاطر حکم امام به عنوان مرجعیت بود.

معظم له تصریح کردند: امیدوارم خداوند شر صهیونیست ها و اشرار را که هرجا پایشان باز می شود تخریب و ناامنی ایجاد می کنند از تمام دنیا قطع فرماید.

 

برچسب ها :
captcha