قرآن کریم جامعه را پرورش داده و آسیب های آن را آفت زدایی می کند

قرآن کریم جامعه را پرورش داده و آسیب های آن را آفت زدایی می کند


‌ ‌ ‌ ‌ قرآن کریم هم جامعه را پرورش می دهد، هم تشنگان را سیراب می کند و هم آسیب های اخلاقی، اجتماعی و سیاسی را آفت زدایی می کند‌

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در جمع کارشناسان و مسئولان سازمان دارالقرآن الکریم سراسر کشور، انجام فعالیت های قرآنی را بسیار مهم دانسته و تاکید کردند: شما در مسیری گام بر می دارید که رضایت الهی و ائمه اطهار (علیهم السلام) در آن است.

ایشان با بیان اینکه ما باید به قرآن کریم به عنوان یک کتاب تربیتی نگاه کنیم فرمودند: حفظ، قرائت، و تلاوت قرآن کریم بسیار خوب است، اما مهمتر از همه تدبر در آیات قرآن و عمل به آموزه های آن است.

معظم له ابراز داشتند: قرآن کریم هم جامعه را پرورش می دهد، هم تشنگان را سیراب می کند و هم آسیب های اخلاقی، اجتماعی و سیاسی را آفت زدایی می کند.

ایشان خطاب به کارشناسان و مسئولان قرآنی حاضر در جلسه ابراز داشتند: حفظ و قرائت قرآن مقدمه کار شما باشد و باید در راستای تربیت و پرورش جامعه گام بردارید.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به روایتی، تلاوت سوره مبارکه نور را داری برکات و فوائد بسیار فراوان دانسته و خاطرنشان کردند: بر طبق این روایت هر کس این سوره مبارکه را با تامل و تدبر در آیات و معانی آن بخواند، خداوند او و خانواده اش را از انحرافات ناموسی مصون می دارد.

ایشان تصریح کردند: دلیل آن این است که مساله حجاب، جلوگیری از چشم چرانی و ازدواج آسان از جمله تاکیدات مهم دراین سوره مبارکه است که قاری قرآن باید به این نکات توجه کند.

معظم له با بیان اینکه قرآن کریم دل و جان و روح و روان انسان را احیا می کند تاکید کردند: مطابق تصریح امیرمؤمنان (علیه السلام) در نهج البلاغه برای از بین بردن زنگارهای قلب راهی بهتر از عمل به آموزه های قرآن کریم وجود ندارد.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه نگاه تربیتی به قرآن جامعه را دگرگون و متحول می کند بیان داشتند: امروز باید بیش از پیش به این مطلب که قرآن یک کتاب تربیتی است، نگریسته شود و این نوع نگاه می تواند جامعه را از هر جهت دگرگون کند.

معظم له خدمت به قرآن کریم را بالاترین کار دانسته و تاکید کردند: افرادی که در راه فعالیتهای قرآنی گام برمی دارند باید قدر موقعیت و جایگاه خود را بدانند و بیش از پیش در صدد ترویج معارف و آموزه های این کتاب آسمانی باشند.

ایشان در ادامه تأکید کردند: ما اگر بتوانیم با استخدام معلمان قرآنی، قرآن را در دبستان، راهنمایی و دبیرستان و دیگر سطوح تحصیلی بیاوریم بسیار مؤثر خواهد بود و این وظیفه وزارت آموزش و پرورش است.

معظم له با ارائه پیشنهاداتی برای بهتر شدن روند فعالیت های قرآنی در کشور ابراز داشتند: گذاشتن کلاس های فوق برنامه قرآنی در مدارس، راه اندازی جلسات ویژه برای نوجوانان و جوانان در مساجد و حسینیه ها از جمله مهم ترین کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ایشان با تاکید بر اینکه ما به هر میزان که در راستای برنامه های قرآنی کار کنیم باز هم کم است تصریح کردند: قرآن کلام خدایی است که مانند ذات خداوند نامتناهی است و به همین دلیل هر قدر روی آن کار کنیم بهره تازه ای می بریم.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در پایان با آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران سازمان دارالقرآن الکریم کشور ابراز داشتند: امیدوارم در سایه قرآن کریم بتوانید بیش از پیش به این کتاب آسمانی خدمت کنید و آموزه های آن را در اختیار جامعه قرار دهید.

 

برچسب ها :
captcha