گسترش افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) در جامعه برهمگان لازم است

گسترش افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) در جامعه برهمگان لازم است


‌ ‌ ‌ ‌ شخصیت امام راحل با اسلام، نظام اسلامی و تشیع گره خورده است و حتی غیرمسلمانان شخصیت ایشان را شخصیتی مردمی می‌دانند‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله العالی) در دیدار مسؤولان و مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) دفتر قم، فرمودند: امروز باید نقش امام راحل و تاثیر گذاری ایشان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی در جامعه پررنگ‌تر شود.

ایشان افزودند: دشمنان در پی‌آنند نقش امام خمینی(ره) را در دفاع از کیان اسلام و تشیع کم‌رنگ جلوه دهند و با القای شبهات و سؤالات بی‌اساس این هدف را دنبال می‌کنند و مؤسسه تنظیم نشر وظیفه دارد با روشی منطقی و قوی به این شبهات پاسخ گفته و مانع از شبهه افکنی دشمنان شود.

معظم له تصریح کردند: شخصیت امام راحل با اسلام، نظام اسلامی و تشیع گره خورده است و حتی غیرمسلمانان شخصیت ایشان را شخصیتی مردمی می‌دانند؛ سزاور است افکار و اندیشه‌ها امام راحل از جهات مختلف دنبال شود تا دشمنان نتوانند با ایجاد شبهات این نقش را در داخل و خارج کشور انکار کنند.

 حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گسترش شبهات و القائات غیرمنطقی و بی‌اساس نسبت به امام خمینی(ره) را دلیل بر نفوذ این رهبر بزرگ جهان اسلام دانسته و تصریح کردند: ایشان نفوذ گسترده‌ای در جهان داشت و تمام این هجمه‌ها دلیل بر همین مطلب است و دشمنان از این گستردگی به هراس افتاده اند؛ زیرا درختی که میوه نداشته باشد هرگز به آن سنگ نمی‌زنند؛ بنابرین از هجمه تبلیغات دشمنان نترسید و بدانید افکار و اندیشه‌ امام در جهان بسیار موثر واقع شده است.

معظم له همچنین کار ترجمه آثار رهبر کبیر انقلاب اسلامی را خوب؛ اما کافی ندانسته و افزودند: امروز باید آثار امام راحل به زبان‌های مخلتف دنیا ترجمه شود تا تمام جهانیان با افکار و اندیشه‌های ایشان آشنا شوند و هر چقدر در این خصوص اقدامی صورت گیرد سبب بقای نظام و اسلام خواهد شد.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: امروز باید آثار امام راحل در کتاب های درسی دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتر نمایان شود تا آن‌ها به افکار و اندیشه ایشان بیشتر آشنا شوند؛ زیرا نسل جوان امروز در زمان ایشان حضور نداشته و برنامه‌ها و سخنرانی‌های ایشان را ندیده و نشنیده‌اند و امروز ضروری است جوانان‌مان را با این افکار بیشتر مانوس کنیم.

ایشان همچنین آشنایی طلاب حوزه‌های علمیه با آثار امام راحل را ضروری خوانده و افزودند: باید آثار امام خمینی(ره) در متون درسی حوزه‌های علمیه نقش پررنگ‌تری داشته باشد و طلاب بیشتر با این آثار انس بگیرند، من در این خصوص فعالیت وسیعی را شاهد نبوده‌ام و باید این دغدغه بیشتر و بهتر پیگیری شود.

معظم له تصریح کردند: امروز ایران اسلامی در دنیا حرف اول را می‌زند و ثابت کرده که بدون تکیه به شرق و غرب می‌توان مستقل و سربلند بود و در برابر قدرت‌های زورگوی جهان ایستاد و همه شیعیان و محرومان جهان چشم امیدشان به این نظام دوخته شده است و این به برکت و وجود امام راحل بود که نصیب این کشور شد و باید قدردان آن بود و برای حفظ و بقایش تلاش کرد.

 

برچسب ها :
captcha