ترویج مهدی هراسی در جامعه خطرناک است

ترویج مهدی هراسی در جامعه خطرناک است


مهدویت اهمیت فراوانی دارد به همین دلیل دشمنان زیادی هم پیدا کرده است که وهابیان و فرقه ضاله دشمنان اصلی آن به شمار می آیند و به مخالفت جدی آن می پردازند و از آثار مثبت آن در جهان تشیع وحشت دارند‌

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی، در دیدار مدیران مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت و جایگاه این مرکز فعالیت آنها را مفید ارزیابی و برگسترش فرهنگ مهدویت در جامعه تاکید کردند.

ایشان با بیان این که در خصوص مساله مهدویت در گذشته کار ریشه ای و دقیقی صورت نگرفته بود اظهار داشتند: خوشبختانه با راه اندازی این مرکز تخصصی هم اینک فعالیت های مفید و قابل توجهی صورت می گیرد و امیدواریم در آینده شاهد گسترش فعالیت هر چه بیشتر این مرکز تخصصی در حوزه علمیه باشیم.

مرجع تقلید جهان تشیع، افزودند: در خصوص مساله مهدویت مطالب فراوانی وجود دارد که این مساله جنبه اسلامی و شیعی و سیاسی پیدا کرده به همین دلیل از اهمیت فراوانی برخوردار است.

معظم له ادامه دادند: مهدویت اهمیت فراوانی دارد به همین دلیل دشمنان زیادی هم پیدا کرده است که وهابیان و فرقه ضاله دشمنان اصلی آن به شمار می آیند و به مخالفت جدی آن می پردازند و از آثار مثبت آن در جهان تشیع وحشت دارند.

  حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: متاسفانه در حال حاضر برخی گروه های منحرف از مهدویت سوء اسفتاده های فراوانی می کنند که مدعیان دروغین مهدویت و کسانی که ادعای رؤیت می کنند از جمله گروهای هستند که از مساله مهدویت به نفع منافع نامشروع شخصی خود بهره می گیرند و باید مانع گسترش و فعالیت های آن ها شد.

ایشان از غلو و بعضی اخبار ضعیف دربارۀ حضرت مهدی(علیه السلام) انتقاد کرده و اظهار داشتند: برخی افراد به دلیل ناآشنا بودن به مسائل علمی بدون مدرک و استناد قوی علمی در خصوص حضرت مهدی(علیه السلام) راه نادرست می پویند و این گونه برخوردها متناسب با سیره اهل بیت(علیهم السلام) نیست.

در ادامه معظم له تصریح کردند: گسترش خرافات مختلف در خصوص مساله مهدویت بسیار خطرناک است و باید در این خصوص چاره اساسی اندیشید، تا در آینده شاهد زیر سؤال رفتن اصل مسأله نباشیم.

باید به سراغ دلائل قوی از کتاب و سنت برای اثبات وجود آن حضرت برویم زیرا اگر یک دلیل آسیب پذیر باشد دیگر دلایل هم زیر سؤال می رود و ما نباید به برخی افراد اجازه بدهیم تا این گونه با مساله مهدویت برخورد کنند.

ایشان افزودند: کتاب های فراوانی در خصوص حضرت مهدی نوشته شده است که غالباً به صورت نقلی است؛ در حالی که استدلال های عقلی بسیار قوی نیز وجود دارد و می توان از مبانی عقلی به استنباط مهدویت پرداخت و به وسیله همین استدلال های عقلی قوی نتیجه مطلوبی دست یافت.

معظم له ادامه دادند: در زمان ظهور حضرت، دنیا کاملا آمادگی پیدا می کنند و این آمادگی ممکن است براساس خسته شدن مردم از ظلم و جور و رشد فکری آنان باشد.

ایشان با انتقاد از برخی تبلیغات نادرست در خصوص ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) فرمودند: برخی ظهور حضرت مهدی(علیه السلام) را به گونه ای مطرح می کنند که همه از قیام آن می ترسند در حقیقت این افراد به جای زمینه سازی برای ظهور، مهدی هراسی را ترویج می کنند.

معظم له یادآور شدند:‌برخی می گویند اگر حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) ظهور کند گردن ما را خواهد زد به همین دلیل ما برای ظهورش دعا نمی کنیم؛ در حالی که این نوع تبلیغات بسیار نادرست و غیرعقلانی است.

مرجع تقلید جهان تشیع فرمودند: باید به مردم اثبات کرد که حضرت مهدی(عج) فرزند رسول و رحمت للعالمین است و هرگز با قیام شان به دنبال ریختن خون مردم بی گناه نیست و  حضرت به دنبال مسائل فرهنگی و ارشاد تبلیغ مردم است و دست بردن به شمشیر حضرت تنها در برابر معاندان اصلاح ناپذیر خواهد بود.

حضرت آیة  الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: کاری کنیم مردم عاشق ظهور حضرت مهدی شوند نه این که مردم از ظهور حضرت بترسند.

ایشان تاکید کردند: باید مردم را تشویق کنیم تا سطح فرهنگ شان را بالا ببرند و اگر سطح فرهنگ شان افزایش یابد و واقعا آماده ظهور شوند. حضرت نیز ظهور خواهد کرد.

 

برچسب ها :
captcha