باید نقش فرهنگ سازی دینی در اجتماع به خوبی تبیین شود

باید نقش فرهنگ سازی دینی در اجتماع به خوبی تبیین شود


‌ ‌ باید نقش فرهنگ سازی دینی در اجتماع به خوبی تبیین شود؛ زیرا ما معتقدیم اگر فرهنگ سازی دینی شود بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه برچیده خواهد شد و دیگر شاهد معضلات اجتماعی نخواهیم بود‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان قم و اعضای برگزار کننده همایش نقش فرهنگ سازی دینی در ارتقای امنیت اجتماعی در قم فرمودند: برگزاری این همایش بسیار ارزشمند و مقدس است.

ایشان با اشاره به راه‌اندازی مرکز تحقیقات نیروی انتظامی در استان قم فرمودند: باید از همان ابتدای انقلاب این مرکز راه ‌اندازی می‌شد گرچه اکنون نیز راه اندازی آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

معظم له تصریح کردند: باید نقش فرهنگ سازی دینی در اجتماع به خوبی تبیین شود؛ زیرا ما معتقدیم اگر فرهنگ سازی دینی شود بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه برچیده خواهد شد و دیگر شاهد چنین معضلات اجتماعی نخواهیم بود.

 ایشان افزودند: براساس آمار موجود، در ماه رمضان بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی کاهش می‌یابد و حتی آمار طلاق، مفاسد اجتماعی، اختلافات خانوادگی و درگیری‌ها به حداقل خود می‌رسد و مراجعات به دادگاه به کمترین حد ممکن می‌رسد که همه این شواهد نقش دین در فرهنگ سازی اجتماع را نشان می‌دهد و ما باید برای آن اهمیت ویژه ای قائل شویم.

 حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: برگزاری این چنین همایش‌ها و تاثیرات آن در اجتماع باید براساس آمار دقیق و صحیح صورت گیرد؛ زیرا زمانی چنین کارهای تحقیقاتی کار ساز خواهد بود که متکی بر آمار صحیح و دقیق باشد.

 معظم له خطاب به برگزار کنندگان همایش  نقش فرهنگ سازی دینی در ارتقای امنیت اجتماعی تاکید کردند: شما مسؤولان در بحث‌های علمی که دنبال می کنید باید جنبه‌های کاربردی مسائل را نیز مد نظر قرار دهید تا بتوانید در جامعه آن‌ها را پیاده کنید و الا برگزاری چنین مراکز و همایش‌ها مشکلی را حل نخواهد کرد.

 ایشان خطاب به مسؤولان نیروی انتظامی خاطرنشان کردند: اسلام از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و شما می‌توانید با بهره‌گیری از کارشناسان و محققان از این ظرفیت به خوبی استفاده کنید و آنها را با برنامه ‌های تحقیقی و علمی دقیق در جامعه کاربردی کنید.

 

برچسب ها :
captcha