گروه ها نسبت به رفتار غیر اخلاقی با زائران خانه خدا به مراکز جهانی شکایت کنند

گروه ها نسبت به رفتار غیر اخلاقی با زائران خانه خدا به مراکز جهانی شکایت کنند


امسال شبکه فارسی در تلویزیون عربستان سعودی بر ضدّ حجاج ایرانی به راه انداخته ، کتاب های ضد شیعی را در گستره بسیار وسیعی منتشر کرده اند،ولی تجربه نشان داده این کار سبب انزوای بیشتر آنها می­شود‌

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی، در دیدار اعضای مجمع الغدیر مشهد فرمودند: مشهد همیشه پرچم دار ولایت بوده و اولویت دارد در برنامه های غدیر نیز پیشتاز باشد.

ایشان افزودند: به مسوولان و مدیرانی که برنامه های هفته غدیر را برگزار می کند یادآوری کنید که مباحث عقلی و منطقی را در برنامه های خود بگنجانند؛ زیرا این مسائل نه تنها مانع وحدت مسلمین نیست بلکه باعث کم شدن اختلاف می شود و کسانی که درباره تکفیر شیعه نسبت تندروی می دهند به دلیل این است که هنوز شیعه را به خوبی نشناخته اند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: باید مذهب شیعه را به صورت مستدل به افراد نشان داد و  از افراط افراط­گران نیز جلوگیری کرد و همچنین در برنامه ها مطالبی که بهانه به دشمن می دهد را مطرح نکرد.

ایشان تاکید کردند: مخالفت با اسلام در عصر ما به دلیل آثار مثبتی که در برابر زیاده­خواهی جهان خواران داشته است از شکل مذهبی تبدیل به شکل سیاسی شده است؛ زیرا سابقاً کاری به اسلام و تشیع نداشتند و مسلمانان نیز در کنار دیگران به فعالیت می پرداختند ولی امروز کمر به محو اسلام و تشیع بسته­اند.

معظم له افزودند: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سیاستمداران اسلامی تکانی خوردند و مسلمانان جهان بیش از پیش بیدار شده اند به همین دلیل سیاستمداران غربی پیوسته برای تضعیف اسلام و تشیع تلاش می­کنند؛ زیرا اسلام را مزاحم اهداف شوم خود می دانند.

ایشان با بیان این که مبارزه با مذهب شیعه در بسیاری از کشورها حتی در کشورهایی همچون عربستان سعودی، لبنان و عراق وجود داد، اظهار داشتند: ما نمی توانیم در برابر این جریان ها سکوت کنیم.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه به هجمه گسترده دشمنان به مذهب شیعه اشاره کرده و افزودند: روزی که علامه امینی، الغدیر را نوشت، شرایط چنین نبود؛ در حال حاضر باید چندین برابر آن کار شود چون دشمن بسیار فعال شده است و حتی شبکه ها و سایت های ماهواره­ای بسیاری در این خصوص فعالیت می کنند.

ایشان ادامه دادند: امروز وهابیان میدان دار مبارزه با شیعه شده اند زیرا پیشرفت شیعه را خطر بزرگی برای خودشان می دانند؛ و با پیشرفت شیعه در جهان، وهابیت احساس می کند منزوی می شود.

متأسفانه آنها با آمریکایی­ها متحد شده گویی حیات خود را در ارتباط با آن ها می دانند در حالی که اگر سعی در اتحاد فرق اسلامی داشتند وضعشان بسیار بهتر بود آنها امسال شبکه فارسی در تلویزیون عربستان سعودی بر ضدّ حجاج ایرانی به راه انداخته کتاب های ضد شیعی را در گستره بسیار وسیعی منتشر کرده و در اختیار زوار قرار می دهند، و بر خلاف تمام موازین اخلاقی به هیچ کس اجازه پاسخ نمی­دهند ولی تجربه نشان داده این کار سبب انزوای بیشتر آنها می­شود.

ایشان تاکید کردند: فعالیت شیعیان برای مبارزه با دشمنان دین و مذهب کافی نیست؛ اگر دولت در این خصوص معذور است؛ گروه های مردمی باید فعال تر شوند و باید نسبت به رفتار غیر اخلاقی با زائران خانه خدا به مراکز جهانی شکایت کنند.

 

برچسب ها :
captcha