صفحه کاربران ویژه - خروج
ورود کاربران ورود کاربران

ورود به حساب کاربری

کلمه امنیتی:

نام کاربری:

کلمه عبور:

برای استفاده از امکانات پایگاه ثبت نام کنید .

مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
نشانه ها و کارکردهای پویایی مسجد از منظر معظم له
کارکردهای مسجد در صدر اسلام/ تعلیم و تربیت؛ مهمترین کارکرد مسجد/ مسجد بر پایه تقوا؛معیار انتخاب مسجد واقعی و اجتناب از مسجد ضرار/ نقش راهبردی مسجد در پیشگیری از انحرافات اجتماعی/ راهبردها و راهكارهاي جذب جوانان به مسجد/ کارکرد شناسی مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی ایران/ حضور کودکان در مسجد؛ جذابیت آفرینی با طعم آشنایی با تعالیم اسلامی
مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
بازخوانی منزلت و جایگاه علامه مجلسی(ره) از منظر معظم له
علامه مجلسی؛سرآمد محدثان در علم الحدیث / بحارالانوار؛دائره المعارف ماندگار علامه مجلسی در علم الحدیث/ روش شناسی علمی علامه مجلسی ؛ مخاطب شناسی با هدف رفع نیازهای فکری شیعیان/ حلیه المتقین ؛ برترین کتاب شیعی در سبک زندگی اسلامی/ پشتکار علامه مجلسی؛ الگویی بی بدیل برای طلاب جوان/ حکایتی از علامه مجلسی(ره) ؛ نقش تغذیه در تربیت و سرنوشت/ لزوم ساخت سریال و مستند فاخر از زندگی علامه مجلسی(ره)/ مقبره علامه مجلسي در اصفهان، همچنان غريب؛ لزوم تأسیس دانشکده علوم حدیث علامه مجلسی(ره)
مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
باز هم توضیح لازم
اخیرا دروغ بزرگ تازه ای از صدای آمریکا که دشمنی آنها نسبت به اسلام و ایران و مراجع بزرگ دینی بر کسی مخفی نیست دربارۀ حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدّظله) پخش شده است
تالیفات
مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
بیشتر...
مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
بیشتر...
مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
بیشتر...
استفتائات

نحوه خواندن صیغه معامله

نوشتن و امضاء اسناد جانشینی برای صيغه لفظى

لزوم قصد انشاء هنگام خواندن صيغه

مفهوم عقود

حکم عقودی که فقط ایجاب دارد

اعتبار قولنامه به عنوان سند

مفهوم عقد بيع

تجارت الکترونیک

خیار در بیع معاطاتی

شبهات

صفات «مشاور» از منظر امام صادق(ع)

راه درمان «آرزوهاي طولاني» در انسان

حكايت هايي از سعدي درباره «قناعت»

سفارش به «كم خوردن» در تعاليم اسلامي

عوامل لغزش و گناه

آثار فردی و اجتماعی «مشورت»

نهي آيات و روايات از «آرزوهاي طولاني»

علت نهي شدن از «آرزوهاي طولاني»

آرزوهاي خوب، آرزوهاي بد

حج
مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
تالیفات
مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
بیشتر...
مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
بیشتر...

واقعيت تلخ (حرمتی که نگه داشته نشد)

ثمرات معنوی و مادی روزه

عدم تصریح به نام ائمه(ع) در قرآن

لعن و سب در نگاه اسلام

نمی خواهم مقلد باشم !

عناوین احادیث

گُمان تناقُض در قُرآن

آيا روزه‌دار مى‌تواند آب بنوشد؟ (حکم نوشیدن آب برای روزه دار)

تماس تصویری و آسیب های پیش رو

تفسير به رأى و هرج و مرج ادبى

بیشتر...
اتاق گفتگو

خارج کشور چطور؟

سلام من ۱ ساله توی این سیستم هستم و درآمد ۵ میلیون تومان رو دارم گرچه بد کار کردم... پس اگه کسی نمیتونه توی این سیستم موفق بشه ربطی ب بد بودن سیستم نداره.

درود خداقوت ۱-ساختار سلسه مراتب در همه ارگانهای جمهوری اسلامی ایران از جمله خود نظام وجود دارد.رهبر در راس،روسای سه قوه در صف دوم،معاونین و.... پس اگر استفاده از قاعده هرم اشتباه است،بنای اداره مملکت وارگانهای زیربط مانند نیروهای مسلح ،اداره جات و... هم میبایست مشکل دار باشد ۲.در قوانین بازاریابی شبکه ای خرید اضافه بر نیاز شخصی تخلف محسوب میشود و با خاطیان برخورد میگردد. اگر چنین ک میفرمایید باشد اشکال دارد،ولی اگر هر کس به قدر نیاز خرید کند چه؟ ۳.یکی از شرکت های بازاریابی شبکه ای که بنده هم در آن فعالیت میکنم دوبار در همایش های بین الملی کار آفرینی ،بعنوان کارآفرین نمونه انتخاب شده و از شهردار تهران و وزیر صنایع و معادن لوح تقدیر دریافت کرده. امروزه در این بحبوحه بیکاری این شرکت به تنهایی صاحب ۱۲کارخانه تولیدی است و برای بیش از ۴۰۰هزار نفر شغل ایجاد کرده ۴.آیا امکان افشای این اسناد موجود است؟ مرجع آن چیست؟ واگر این شرکت ها اینقدر خانمان سوز هستند،چرا دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ۵سال است به آن رای مثبت داده و از آن دفاع میکنند؟ ۵.من و خیلی هایدیگر ماهانه مصارف شخصی خود را تهیه میکنیم،ارزان تر و به صرفه تر.اجباری هم نیست،عاقل هم هستیم،کالا نیز فی نفسه حرام نیست،ضرری هم برای اسلام ندارد،طرفین هم راضی هستند،آیا این مصداق اکل مال به باطل است؟ ۶.اگر کشاورزانی دانه هایی بکارند و از آن سرپرستی و رسیدگی نکنند و بعد محصولی برداشت نکنند ،آیا این باعث بطلان شغل کشاورزی است یا علت را باید جای دیگر جویا شد؟آیا نباید اسم آن را درست انجام ندادن کار دانست؟ اگر من نماز را آن طور که در احکام اسلامی آمده به جا نیاورم و آن نماز مورد قبول واقع نشود،آیا خدا مقصر است یا من بنده پراشتباه؟ ۷.آیا می شود مرجع این تحقیق را برای تفهیم بهتر مردم ارائه دهید؟ و اینکه اگر هم اینطور باشد،آیا غیر از این است که دیگران را نباید از روی گذشتشان قضاوت کرد؟ اگر توبه کرده باشند و خدا نیز آنها را بخشیده باشد چه؟ ۸.این شرکت ها۵سال است که مجوز گرفته اند،آیا شورای نگهبان به عنوان یکی از مهم ترین ارکان جمهوری اسلامی بدون تحقیقات لازم اقدام به تایید مصالح کشور می نمایند و بعد ازگذشت ۵سال به خطای خود پی نبرده اند؟ امیدوارم پاسخ سوالات این حقیر را با صبر و بردباری پاسخ دهید،تا شاید این حقیر اطلاعات بیشتری درباره فقه و احکام اسلامی بدانم. پیشاپیش ،قدردان زحمات شما و سپاسگزار پاسخ عالمانه شما هستم باتشکر و من الله التوفیق

صحبت های آیت الله مکارم شیرازی درست و صحیح است. چون برخی از بازاریاب های شبکه ای به شیوه ای کاملا هرمی و ناجوانمردانه کار می کنند و باعث ضرر و زیان مردم می شوند. و از مجوز دگم و معدن نهایت سوء استفاده را می کنند. اما در این بین شرکتی است که بازاریابان و شیوه کار آن بسیار صحیح است و اکثر کسانی که وارد آن می شوند راضی هستند و به در آمد می رسند.نه به کسی توصیه می کنند که درس و دانشگاه خود را رها کند و نه توصیه می کنند کسی شغل اول خود را رها کند.

حضرت اقا,باید متذکر شوم که جناب عالی اطلاعات درستی ندارید,شما در بند هشتم سخنانتان,کل فقهای محترم نگهبان رو زیر سوال بردید,شاید در جریان نباشید,ولی باید بگویم که فقهای شورای نگهبان ۶سال است که روی این مسیله کار میکنند,وبا مشکلاتی که بر این کار گرفتند,مسیولین بازاریابی شبکه ایی ایران بر این شدند که مشکلات رو رفع کنند,وبعد از تغیرات در نوع درامد زایی شرکتها تمامی شبهات برطرف شده,یعنی الان شما به صورت واضح تلاش مستمر فقهای شورای نگهبان رو تو این ۶سال نادیده گرفتید,و علم اونها رو زیر سوال بردید

بسمه تعالی سلام علیکم نمی دانم درست متوجه می شوم یا نه؛ سؤالم این است که اگر فتوا برای حدود 15 سال قبل است، الآن چه لزومی ببه انتشار آن بود؟

در فتوای آیه الله خوئی و آیه الله سیستانی آمده است که مصافحه تنها در صورتی جایز است که در انجام آن مفسده یا ضرر شدیدی باشد. بدون شک برداشتن حجاب هم در مقابل مفسده قوی تر یا ضرر شدید جایز است، اما این که برای صرف تحصیل در دانشگاه های غربی این کار را جایز بدانیم، مصلحت اهمی ندارد. مدرک و پست گرفتن در یک دانشگاه غربی مهم تر است یا بی حجابی و بی غیرتی و فساد؟

سلام من نفهمیدم هنوز که جواب این دو آیه چیه: ۱. ارض الله واسعه که آقای مدرسی هم بهش استناد کرده. ۲. من یتق الله یجعل له مخرجا.

با سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات محمد هستم ساکن استکهلم سوئد،سؤالی را در رابطه با مسئله روزه خدمت تان دارم: با توجه به این که کشور سوئد از جمله کشورهایی است که فجر ندارد و طول روزها در این کشور خیلی طولانی است،بنده که میخواهم روزه بگیرم باید طبق چه برنامهای اوقات شرعی خود را تنظیم کنم؟ در حال حاضر بنده از دو نرم افزار به نام هایی Azango و , باد صبا اوقات شرعی خود را به وقت استکهلم دریافت میکنم که در تعیین وقت شرعی این دو نرم افزار اختلاف وجود دارد, طبق تعیین اوقات شرعی این دو نرم افزار اختلاف بین اذان صبح و مغرب تقریبا ۲۱ ساعت است که زمان واقعا طولانی ای است ،باتوجه به این که بنده مقلد حضرت آیت العظمی مکارم شیرازی میباشم شما چه فتوایی در رابطه با این مسئله دارید؟؟ با تشکر از پاسخگویی شما

صوت و تصویر
مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
   قرآن (چاپ 1396)
مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
گزیده بیانات معظم له در سال 1395
مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
سامانه واریز وجوهات شرعی و نذورات
مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
روزشمار وقایع انقلاب اسلامی
مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
احکام ویژه ( 600 مسئله كثير الابتلاء)
مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
150 درس زندگی
مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
  سفرها
مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
ماهنامه الکترونیکی بلیغ
مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
تصاویر ماندگار
بیشتر...

توضيحاتى درباره سند 2030

درس 139: 1396/03/01

درس 138: 1396/02/31

درس 137: 1396/02/30

همه در انتخابات شرکت کنند / به اصلح رای بدهید / ‌۲۰۳۰ یک سند استعماری است

حدیث اخلاقی 96/02/27

درس 136: 1396/02/27

درس 135: 1396/02/26

کاندیداها فضای انتخابات را ملتهب نکنند/ جوانان اجازه سوء استفاده به دشمن را ندهند

بیشتر...

احکام شرکت - جلسه 119 - 96/01/30

احکام شرکت - جلسه 121 - 96/02/04

احکام شرکت - جلسه 120 - 96/02/02

احکام شرکت - جلسه 128 - 96/02/17

احکام شرکت - جلسه 127 - 96/02/16

احکام شرکت - جلسه 125 - 96/02/12

احکام شرکت - جلسه 124 - 96/02/11

احکام شرکت - جلسه 123 - 96/02/09

احکام شرکت - جلسه 122 - 96/02/06

بیشتر...
نرم افزار
مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
بیشتر...
مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
بیشتر...
مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع) مدرسه الامام امیر المومنین (ع)
بیشتر...