حضرت علی(ع) در پیدایش علوم اسلامی نقش کم نظیری داشتند

حضرت علی(ع) در پیدایش علوم اسلامی نقش کم نظیری داشتند


با تلاش‌ های اهل‌بیت(ع) تاثیر آموزه‌های شیعی در عرفان نظری در پیدایش و گسترش اخلاق و تربیت بسیار قابل توجه بوده است.‌

رئیس کمیسیون اخلاق، تربیت و عرفان کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی با تاکید بر اینکه امام علی(ع) در پیدایش علوم اسلامی نقش کم‌نظیری داشتند، گفت: با تلاش‌های اهل‌بیت(ع) تاثیر آموزه‌های شیعی در عرفان نظری در پیدایش و گسترش اخلاق و تربیت بسیار قابل توجه بوده است.

به گزارش ستاد خبری کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان ظهر امروز در اختتامیه کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در سالن پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) ضمن تقدیر از ابتکار علمی و عملی آیت‌الله مکارم شیرازی در راستای برگزاری این کنگره اظهار کرد: کادر اجرایی کنگره تلاش‌های بسیاری برای افزایش کیفیت آثار دریافتی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از 100 مقاله در کمیسیون تخصصی اخلاق و تربیت مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: مباحث اخلاقی و تربیتی به صورت دقیق بررسی شده است تا بتوانیم مقالات منتخب را با ارزیابی‌های سخت‌گیرانه معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون اخلاق، تربیت و عرفان کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی خاطرنشان کرد: تحلیل و بررسی مکتب نجف و نقش ائمه اطهار(ع) در پیدایش و گسترش علوم اسلامی با تاکید بر آموزه‌های حضرت علی(ع) در این کمیته مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه امام علی(ع) در پیدایش علوم اسلامی نقش کم‌نظیری داشتند، تصریح کرد: با تلاش‌های اهل‌بیت(ع) تاثیر آموزه‌های شیعی در عرفان نظری در پیدایش و گسترش اخلاق و تربیت بسیار قابل توجه بوده است.

گرجیان با اشاره به اینکه نقش علمای شیعه در اخلاق سیاسی و خانواده در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است، عنوان کرد: نقش عالمان شیعه در پیدایش و گسترش فلسفه اخلاق یکی دیگر از موضوع‌هایی است که تاکنون نسبت به آن توجه لازم را نداشته‌ایم.

captcha