پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته) به مناسبت حادثۀ غم انگیز سقوط هواپیمای مسافربری

پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته) به مناسبت حادثۀ غم انگیز سقوط هواپیمای مسافربری


حوزۀ علمیه قم که در این غم شریک داغدیدگان بود، لازم دانست مجلس یادبودی با حضور مراجع، علما، طلاب و فضلا برای آن عزیزان بگیرد و با خانواده های دردمند و مصیبت زده ابراز هم دردی کند، شاید کمی از آلام آنها تخفیف یابد‌

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثۀ بسیار دردناک و غم‌انگیز سقوط هواپیمای اوکراینی و جان باختن جمعی از هم وطنان عزیز و تعدادی از غیر هموطنان مایۀ نهایت تأسف و تأثر برای تمام مسئولین و ملت عزیز ما شد.

مسئولین نیز با ابراز تأسف شدید، همدردی و عذرخواهی با خانواده های داغدیده و ملت شریف ایران، و قبول جبران خسارات وارده، پیگیری قانونی کوتاهی ها یا تقصیرهای احتمالی را در دستور کار خود قرار دادند.

حوزۀ علمیه قم که در این غم شریک داغدیدگان بود، لازم دانست مجلس یادبودی با حضور مراجع، علما، طلاب و فضلا برای آن عزیزان بگیرد و با خانواده های دردمند و مصیبت زده ابراز هم دردی کند، شاید کمی از آلام آنها تخفیف یابد.

حقیقت این است که این حادثۀ غم انگیز همه را شدیداً ناراحت کرد و مسئولین آنچه را در این باره برعهده گرفته، انجام داده و خواهند داد، إن‌شاءالله. بنابراین سزاوار نیست برخی از عزیزان بعد از این مقدمات، آن را بهانه برای تضعیف دولت و نظام و نیروهای مسلح قرار دهند، آن هم در زمانی که نیاز هرچه بیشتر به وحدت داریم.

خداوند ارواح آن عزیزان را شاد فرماید و به خانواده های آنان صبر و اجر فراوان دهد و امیدواریم برنامه ها طوری تنظیم شود که در آینده شاهد چنین حوادث دردناکی نباشیم.

اینجانب به سهم خود از مسئولین حوزۀ علمیه برای تشکیل این مجلس تشکر می کنم و به همۀ داغدیدگان صمیمانه تسلیت عرض می نمایم.

قم ـ ناصر مکارم شیرازی

1398/10/23

 

 

 
 
 
 
captcha