پاسخ حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به نامه نگران کننده جمعی از علمای هند

پاسخ حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به نامه نگران کننده جمعی از علمای هند


این کار بر خلاف عقیده مسلمین جهان است؛ ما صریحا اعلام می داریم که این کار صحیح نیست و گوینده باید از آن توبه کند‌

سلام علیکم

ضمن عرض خسته نباشید.

اخیرا طی هفته گذشته توسط یک وکیل دادگستری در کشور هند درخواستی مبنی بر حذف ۲۶ آیه از قرآن که عموماً درباره جهاد هست به دادگاه عالی کشور هند ارسال شده است. متاسفانه با توجه به اقدامات چند سال گذشته کشور هند علیه اسلام و ترویج اسلام هراسی ممکن است دادگاه عالی هند، دستوری مبنی بر حذف این ۲۶ آیه از قرآن در کشور هند را صادر کند در حالیکه این موضوع توسط رسانه ها تحت پوشش خبری قرار نگرفته است.

طلاب و شیعیان هند خواستار محکوم کردن این قضیه توسط مراجع عظام تقلید هستند.

پاسخ:

بسمه تعالی

آنچه در قرآن مجید امروز بین الدفتین وجود دارد به اعتقاد همه مسلمین اعم از شیعه و اهل سنت جزء قرآن است که بر پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم نازل شده و هیچگونه تحریفی به زیاده و نقصان در قرآن راه نیافته است.
اخیرا شنیده می شود بعضی از افراد مغرض و نادان به فکر افتاده اند، آیاتی از قرآن را حذف کنند.در حالیکه این کار بر خلاف عقیده مسلمین جهان است. ما صریحا اعلام می داریم که این کار صحیح نیست و گوینده باید از آن توبه کند. آنچه امروز در دست مسلمین است همه آیاتی است که بر قلب پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم نازل شده است.
در آخر باید اشاره نمایم که آیات قرآن از جمله آیات جهاد نه تنها قابل حذف نیستند بلکه دارای معانی و حکمت‌های متعالی و نجات بخش برای جامعه بشری می باشد، علاقه مندان می‌تواند جهت آشنایی با این حکمت‌ها به کتاب ما «آیین رحمت» مراجعه نمایند.

captcha