نباید هیچ فرد مستعدی بخاطر نداشتن شهریه، از تحصیل در دانشگاه محروم گردد

نباید هیچ فرد مستعدی بخاطر نداشتن شهریه، از تحصیل در دانشگاه محروم گردد


اینکه در 400 سال قبل مسجد جامعی در اصفهان بنا شده که رنگ گنبد آن نیز تاکنون ثابت است، در حالی که یک بنای ده طبقه که هنوز مراحل ساختمانی آن تکمیل نشده، فرو می ریزد و عده ای کشته و مجروح می شوند، بیانگر بی مسئولیتی و بی اخلاقی برخی هاست‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه ریزی و اهداف عالیۀ آن وزارتخانه، فرمودند: پیگیری و عملیاتی کردن آنها، سبب ایجاد تحول در مجموعۀ علمی و در نهایت در کشور می شود.

ایشان با اشاره به اینکه علوم در گذشته از شرق به غرب منتقل شده، اما اکنون از غرب به دانشگاه ها وارد می شود، افزودند: باید ضمن فراگرفتن علوم روز از هر منطقۀ جهان که باشد، نسبت به انتقال فرهنگ های فاسد نیز هوشیار بود.

معظم له همراهی اخلاق و مسائل مذهبی با تعلیم و آموزش را ضروری دانسته و تأکید کردند: اینکه در 400 سال قبل مسجد جامعی در اصفهان بنا شده که رنگ گنبد آن نیز تاکنون ثابت است، در حالی که یک بنای ده طبقه که هنوز مراحل ساختمانی آن تکمیل نشده، فرو می ریزد و عده ای کشته و مجروح می شود، بیانگر بی مسئولیتی و بی اخلاقی برخی هاست.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر ریشه یابی دقیق این فاجعه تأکید کرده و فرموند: باید بررسی شود که چه عواملی سبب شده، آیا برنامه نظارت مهندسی ایراد دارد، یا مهندسین درس را خوب فرا نگرفته اند و یا درس ها کامل نبوده و یا اینکه در مقام عمل کم کاری صورت گرفته است.

ایشان در ادامه فرمودند: نباید هیچ فرد مستعدی بخاطر نداشتن شهریه، از تحصیل در دانشگاه محروم گردد.

معظم له همکاری کانون های علمی و فرهنگی متعدد و عظیم در قم را ضروری دانسته و بر ارتباط هر چه بیشتر میان حوزه و دانشگاه تأکید کردند.

captcha