رعایت تقوای سیاسی را در امر انتخابات ریاست‌جمهوری خواستار شدند

رعایت تقوای سیاسی را در امر انتخابات ریاست‌جمهوری خواستار شدند


چهره‌هایی را که در انتخابات مطرح می‌شوند، تخریب نکنید.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در خطبه‌های نماز عید قربان در حرم حضرت معصومه ـ س ـ قم رعایت تقوای سیاسی را در امر انتخابات ریاست‌جمهوری خواستار شدند و فرمودند: چهره‌هایی را که در انتخابات مطرح می‌شوند، تخریب نکنید.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به شاخه‌های مختلف تقوا فرمودند: از شاخه‌های تقوا، تقوای عقیدتی و تقوای سیاسی است.

ایشان افزودند: تقوای سیاسی به این معناست که در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، نامزدی که فردی لایق‌تر از خود را برای این کار دید، به نفع او کنار برود و او را تقویت کند، ایشان ادامه دادند: تقوای سیاسی اقتضا می‌کند، چهره‌هایی که مطرح می‌شوند را تخریب نکنند. ایشان با بیان اهمیت شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده ایران افزود‌ند: همه باید در انتخابات شرکت کنند و فرد بهتری را انتخاب کنید.
معظم له همچنین با بیان اهمیت شرکت مردم عراق در انتخابات این کشور اظهار داشتند: بر برادران و خواهران عراقی واجب شرعی است که در این انتخابات شرکت کنند و از تهدیدات نترسند و ان شاء الله این انتخابات مقدمه بیرون راندن اشغالگران از عراق خواهد شد. ایشان افزودند: سنی و شیعه و حتی غیر مسلمانان دست به دست هم دهند و کشورشان را مستقل و اشغال‌گران را بیرون کنند. شیعیان می‌توانند بر محور مرجعیت عراق جمع شده، انتخابات سالم و پرشوری را برگزار نمایند.
ایشان در خطبه دوم نماز عید قربان با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر اروپایی‌ها در قبال حقوق بشر و جمهوری اسلامی ایران گفتند: اینها می‌خواهند مبانی حقوق بشر مسلمانان را از دین اسلام دور نگه دارند و حقوق بشر را فقط در مسایل جنسی خلاصه کرده‌اند. باید بدانیم امریکایی‌ها و اروپایی‌ها تا تمام دین و ناموس‌مان را از ما نگیرند راحت نمی‌نشینند، این در حالی است که با آن همه جنایت می‌خواهند معلم اخلاق بشر هم بشوند.
معظم له با تشویق جوانان در مطرح کردن سؤالات خود اظهار داشتند: طبق حدیث منقول از پیامبر اکرم ـ ص ـ کمال تقوا آن است که آنچه را که نمی‌دانی یاد بگیری و آنچه را میدانی عمل نمایی. نباید از سؤال کردن خجالت کشید جوانان سؤالات خود را بپرسند و خجالت نکشند زیرا کلید همه پاسخ‌ها با با سؤال کردن است.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری کنگره عظیم حج افزودند: حج به خاطر تقویت دین خداست. با اینکه از همه کشورهای مسلمان و از همه گرایش‌ها در حج جمع می‌شوند، ولی بهره کافی را از حج نمی‌توانند ببرند. من قبلاً هم پیشنهاد داده بودم که برای نماز جمعه مکه مکرمه که با حضور میلیون‌ها زائر برگزار می‌شود، خطیبی در این نماز جمعه سخنرانی نماید که پشت دشمن را بلرزاند. البته این کار مستلزم برنامه‌ریزی دانشمندان کشورهای اسلامی است.
ایشان در پایان خطبه دوم فرمودند: به غیر از قرآن و اسلام کسی نمی‌تواند مسلمانان را حفظ نماید و اگر به سوی دیگران بروید سعادت شما تأمین نخواهد شد.

برچسب ها :
captcha