آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی پیشرفت‌‌های علمی جمهوری اسلامی ایران را نشان قدرت و اقتدار ایران دانستند

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی پیشرفت‌‌های علمی جمهوری اسلامی ایران را نشان قدرت و اقتدار ایران دانستند


ما روی مصالحی نباید اشخاص را انتخاب کنیم. از بنده و امثال بنده هم ضرورت ندارد که پرسیده شود، ولی راه را به شما نشان می‌دهیم. راه هم گوش دادن به سخنرانی‌های امروز نیست، باید سوابق اشخاص مورد بررسی قرار گیرد.‌

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به مسأله انتخابات نهم ریاست جمهوری آن را یکی از صحنه های آزمایش الهی برشمردند و فرمودند: باید کاری شود که هم انتخاب کننده و هم انتخاب شوند از این امتحان الهی روسفید بیرون آیند.

ایشان شرکت در انتخابات را به عنوان یک فریضه الهی خواستار شدند و فرمودند: در وظیفه شرعی بودن انتخابات وسوسه نکنید، بعنوان یک فریضه الهی و شرعی باید در انتخابات شرکت کرد. زیرا از جهاتی برای ما سرنوشت ساز است. ایشان افزودند: هنگامی که قرار است سرنوشت مردم تأمین شود، مردم خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند، نه دشمنان و بیگانگان.

معظم له با سفارش به پرهیز از هرگونه اعمال خلاف شرع در انتخابات تأکید کردند: در صورت رعایت شرع مقدس، لطف و رحمت الهی شامل حال ما می‌شود. یکی از حرام‌ها که باید پرهیز شود مسأله تخریب کردن است. نباید مردم و علاقمندان برخی از کاندیداها یا خود کاندیداها تلویحاً، تصریحاً، عملاً و قولاً یکدیگر را تخریب و تضعیف کنند. وقتی تخریب صورت گیرد مردم نبست به همه بدبین و دل سرد و در نهایت انتخابات کمرنگ می‌شود.

ایشان سیاه‌نمایی به بهانه کسب آراء بیشتر را یک کار غیر اسلامی و حرام عنوان کردند و توضیح دادند: این حرکت به خیال آن شخص که سیاه‌نمایی می‌کند موجب کسب آراء شود ولی در اصل موجب یاس و ناامیدی مردم می‌شود. وقتی مردم ناامید شوند می‌گویند اینها که در گذشته نتوانسته‌اند کاری کنند، حتماً در آینده هم نخواهند توانست. ما اگر با انصاف باشیم، کشور ایران واقعاً در شرایط خوبی است. ولی هنوز قانع نیستم.

ایشان با اشاره به جایگاه ویژه و ممتاز جمهوری اسلامی ایران در میان کشور‌های دیگر افزودند: سران اتحادیه اروپا، ماه‌هاست که مشغول مذاکره با ایران هستند. اگر ما یک کشور نیرومند در دنیا نبودیم دلیلی نداشت سران اروپا پیوسته با ما مذاکره کنند. این نشان از قدرتمندی ایران می‌دهد. ایشان ادامه دادند: یکی از دل مشغولی‌های امریکا، ایران است. در هر سخنرانی، رئیس جمهور و وزیر خارجه امریکا یک حرفی از ایران می‌زنند. این همه کشاورزی، راه سازی، توسعه دانشگاه‌ها و حتی حوزه‌های علمیه، جاده‌ها، صنایع و اختراعات، آگاهی بر فناوری پیچیده انرژی هسته‌ای و دانش سد سازی در کشور انجام شده است. حال ما چقدر باید بی‌انصاف باشیم که برای کسب تعداد اندکی رأی، همه این موقعیت‌ها را زیر سؤال ببریم، مملکت را چوب حراج بزنیم تا رأی بیشتر به من بدهند؟ عاقل این کار را نمی‌کند.

معظم له اضاافه کردند: زمانی مردم پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند که امیدوار بشوند. مردم را اول مأیوس می‌کنید و بعد به دنبال آراء بیشتر هستید؟ امیدوارم چنین کاری صورت نگیرد. مشکلات کشور را باید گفت ولی در کنار آن نقاط قوت و روشن را باید گفت تا مردم امیدوار شوند. من چوب حراج به کشور، نظام، جمهوری اسلامی و اسلام بزنم تا به مقام برسم؟ آیا این وجدان و انصاف است؟

ایشان همچنین در خصوص اینکه از مراجع پرسیده می‌شود که به چه کسی رأی داده شود تصریح کردند: ما روی مصالحی نباید اشخاص را انتخاب کنیم. از بنده و امثال بنده هم ضرورت ندارد که پرسیده شود، ولی راه را به شما نشان می‌دهیم. راه هم گوش دادن به سخنرانی‌های امروز نیست، باید سوابق اشخاص مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب ها :
captcha