نامه سروش با عقده گشایى و پرخاشگرى همراه است

نامه سروش با عقده گشایى و پرخاشگرى همراه است


حضرت آیت الله سبحانى در دیدار گروهى از فرهیختگان و اساتید حوزه درباره تصمیم خود براى پاسخ به نامه اخیر سروش گفتند: نامه اخیر ایشان در حقیقت با نوعى عقده گشایى و پرخاشگرى همراه است و از پاسخ دادن مستقیم به آن صرف نظر مى کنم. ‌

به گزارش مرکز خبر حوزه، بنابر اعلام دفتر معظم له، ایشان تصریح کرد: وى در نامه اخیر خود گام را فراتر نهاده، شخصیت هاى علمى را که یک عمر در خدمت اسلام و قرآن بوده اند و با قلم و بیان خود محیط را روشن ساخته اند، مورد اهانت قرار داده است.

ایشان افزودند: حضرت آیت الله مکارم شیرازى شخصیتى برجسته، فقیهى آگاه و بزرگ، قرآن پژوهى ژرف نگر و مورد احترام تمام حوزه هاى علمیه و شخصیت هاى برجسته جهان اسلام است، تفسیر نمونه ایشان به زبان فارسى و عربى، مرجع محققان و نویسندگان است چنین شخصیتى، ارزان نصیب اسلام و مسلمانان نشده است تا آماج طعن و بى احترامى قرار گیرند.
آیت الله سبحانى با اعلام اینکه از پاسخ دادن مستقیم به دکتر سروش صرف نظر کرده اند بیان داشتند: مبادا این نامه نگارى ما سبب شود که ایشان کارهاى پیشین را تکرار کند، ولى در عین حال در مؤسسه امام صادق(ع) کسانى هستند که به محتواى آن پاسخ گفته اند و به همین زودى در اختیار علاقه مندان قرار مى گیرد.
آیت الله سبحانى با بیان اینکه دکتر سروش آداب گفتگوى علمى را رعایت نمى کند، گفتند: موضوع بحث نظریه اى درباره وحى بود و باید تمام بحث ها روى همان متمرکز شود و نقد و نظریه بر همان محور بچرخد و متأسفانه ایشان یک رشته انتقادات و اعتراضات فردى و اجتماعى خود، با این مسأله کلامى فلسفى معرفتى به هم مى آمیزد.
ایشان افزودند: متأسفانه نظریه اى را که آقاى سروش مطرح مى کند هر چه بیشتر درباره آن توضیح مى دهد با مشکلات بیشترى روبه رو مى شود

برچسب ها :
captcha