دیدار معظم له با جمعی از دانشجویان

دیدار معظم له با جمعی از دانشجویان


آیت الله العظمی مکارم شیرازی پنج‌شنبه در دیدار جمعی از دانشجویان دختر با اشاره به توهین یکی از شبکه‌های تلویزیونی به ساحت پیامبر اکرم ـ ص ـ گفتند: وظیفه داریم از حالت دفاعی خارج شده و با توجه به ضعف‌های دشمن تهاجمی عمل کنیم. ‌

ایشان در این دیدار فرمودند: شبهه افکنی آسان است ولی سازندگی دشوار است. شبکه‌ها و پایگاه‌هایی هستند که به پیامبر اسلام ـ ص ـ فحاشی می‌کنند. چقدر بشر از شرف و انسانیت تهی شده است که می‌تواند به مقدسات فحاشی کند، در مقابل وظیفه ماست که حالت دفاعی به خود نگیریم و حالت تهاجمی داشته باشیم. اگر ما از نظر ایمان قوی باشیم عوامل فساد در ما اثر نمی‌کند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به وظیفه مسلمانان گفتند: وظیفه ما امر به معروف و نهی از منکر است. در هیج جای دنیا چنین برنامه‌ای نیست که آحاد مردم مأمور به امر به معروف و نهی از منکر باشند. در کشورهای غربی اگر بخواهند جلوی یک معضلی را بگیرند پلیس اقدام می‌کند و اگر کسی هم دخالت کند می‌گویند به تو چه؛ ولی در اسلام این طور نیست. چون ما با یکدیگر سرنوشت مشترک داریم، مانند آنکه سوار یک کشتی هستیم و اگر غرق شود همه غرق می‌شویم.
ایشان یادآور شدند: تا در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر نباشد ایمان هم نخواهد بود. عده‌ای در مورد امر به معروف و نهی از منکر خیال کرده‌اند این عمل خشونت دارد و به عنوان خشونت با آن مخالفت می‌کنند. امر به معروف باید با محبت و ادب و منطق باشد. در قم گروهی به نام ناصحین فعالیت می‌کنند و با تعداد چهار هزار نفر نیروی مردمی کاملاً حساب شده عمل می‌کنند و هیچ خشونتی هم ندارند. پس وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را نباید فراموش کنیم. همه نیکی‌ها و خوبی‌ها، عبادات و جهاد در یک کفه ترازو هستند و در کفه دیگر امر به معروف جای دارد. امر به معروف سنگین‌تر است. شرط استجابت دعا، شرط پاک‌سازی جامعه و شرط حفاظت و امنیت ناموس و جان مردم امر به معروف و نهی از منکر است.
معظم له در خصوص وظیفه جوانان اظهار داشتند: در شرایط فعلی از جهات مختلف انگیزه‌های گناه متوجه جوامع انسانی به ویژه جوامع اسلامی شده است. غربی‌ها هم اصرار دارند به این گناه‌ها دامن بزنند چون دین را مزاحم منافع نامشروع خود می‌بینند، هر جا دین باشد اینها با مشکل برخورد کردند. اگر در فلسطین دین اسلام نبود خیلی آسان اشغال شده بود و تمام مقاومت‌هایی که در عراق می‌شود البته به جز حملات تروریستی جنبه دینی و مذهبی دارد. مقاومت حزب الله لبنان مقاومت مذهبی بود، مقاومتی هم که امروز در کشور برابر دشمن داریم به همین شکل است.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: اگر اسلام در ایران نبود و اگر این جوانان بسیجی که دارای انگیزه‌های دینی هستند نبودند، اگر سربازان و پاسداران و ارتشیان دین و اعتقاد نداشتند، دشمن خیلی راحت می‌توانست ایران را تصرف کند. به همین دلیل آنها می‌خواهند دنیای بدون مذهب وجود داشته باشد. گاهی می‌گویند ناچاریم مذهبی که مزاحم ما نباشد را تحمل کنیم. ولی اگر بتواند حتی مذهب غیر مزاحم را هم حذف می‌کنند. چون سلاح‌های آنها در برابر مذهب کارایی ندارد‌.و تصور می‌کنند در آخرین مرحله با کشتار انسان‌ها می‌توانند مذهب را از بین ببرند ولی نمی‌دانند که شهادت برای مسلمانان افتخار است.
معظم له در پایان گسترش فساد را یکی از راه‌های بی‌دین کردن جوامع مذهبی عنوان کرده و فرمودند: اگر به پایگاه‌های اینترنتی مراجعه کنید بسیاری از آنها ناسالم هستند. فیلم‌ها، مطبوعات، لوح‌های فشرده، مواد مخدر و مشروبات الکلی از جمله ابزار بی‌دین کردن جامعه است. از سوی دیگر بهانه‌هایی با عنوان حقوق بشر و کنوانسیون‌ رفع تبعیض از زنان را مطرح می‌کنند که در لابه‌لای آن دین‌زدایی جاسازی شده است. در حقوق بشر می‌گویند همه مذاهب باید آزاد باشند، می‌دانند اگر همه مذاهب و فرقه‌های ساختگی آزاد باشند اسلام ضعیف می‌شود. دشمن اسباب و وسایل فساد را به طرق مختلف وارد می‌کند و از یک سو هم القای شبهه می‌کنند.

برچسب ها :
captcha